W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników FAQ
WYDZIAŁ BUDOWNICTWA
Wniosek o pozwolenie na budowę
Aby złożyć wniosek o pozwolenie na budowę należy wybrać Wydział Budownictwa w Portalu Obsługi Klienta, a następnie odnaleźć wniosek na liście.
Z listy należy wybrać pozycję: "Wniosek o pozwolenie na budowę".
Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetlą się informacje, które należy uzupełnić.
Należy wprowadzić dane wnioskodawcy (pola zaznaczone na niebiesko są obowiązkowe), a następnie potwierdzić.
Wyświetli się strona z wnioskiem o pozwolenie na budowę.
Wszystkie pola podświetlone na kolor niebieski są obligatoryjne.
W pierwszej części wniosku uzupełniamy dane inwestora. Niżej można również wprowadzić dane pełnomocnika zaznaczając najpierw marker przy oknie "Dane pełnomocnika". Portal wyświetli ważną uwagę przypominającą o dołączeniu pełnomocnictwa od wnioskodawcy do podejmowania działań w jego imieniu wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
W oknie "Rodzaj zamierzenia budowlanego" zaznaczamy opcję z rozwijalnej listy wybboru.
Działkę dla której chcemy uzyskać pozwolenie można wybrać wskazując przez poligon, wyszukać poprzez zadane atrybuty lub wskazując ją na mapie.
Po wybraniu opcji Wskaż przez atrybuty pojawi się okna "Wyszukiwanie działek".
Po wprowadzeniu danych i zastosowaniu filtra, w tym samym oknie pojawi się lista wyszukanych działek.
Po wybraniu działki zostanie ona naniesiona na mapę i wylistowana do dole okna "Lokalizacja".
W oknie "Załączniki" należy dołączyć wymagane dokumenty. Załączniki zaznaczone na niebiesko są obligatoryjne.
Jeżeli wszystko zostało uzupełnione poprawnie zaznaczamy marker o przetwarzaniu danych osobowych i wysyłamy wniosek.
Podczas wysyłania wniosku do urzędu zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.
Wniosek pojawi się na liście, gdzie można śledzić jego status.
)
Na podstawie wniosku zostanie utworzona sprawa. Jeżeli do sprawy zostanie wydana decyzja, będzie można ją znaleźć na liście dokumentów z Urzędu.
Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę
Aby złożyć wniosek o pozwolenie na rozbiórkę należy w Portalu Obsługi Klienta wybrać Wydział Budownictwa, a następnie odnaleźć wniosek na liście.
Z listy należy wybrać pozycję: "Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę".
Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetlą się informacje, które należy uzupełnić.
Wszystkie pola podświetlone na kolor niebieski są obligatoryjne.
Należy wprowadzić dane wnioskodawcy (pola zaznaczone na niebiesko są obowiązkowe), a następnie potwierdzić.
Wyświetli się strona z wnioskiem o pozwolenie na rozbiórkę.
W pierwszej części wniosku uzupełniamy dane inwestora. Niżej można również wprowadzić dane pełnomocnika zaznaczając najpierw marker przy oknie "Dane pełnomocnika". Portal wyświetli ważną uwagę przypominającą o dołączeniu pełnomocnictwa od wnioskodawcy do podejmowania działań w jego imieniu wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Działkę/budynek dla których chcemy uzyskać pozwolenie można wybrać wskazując przez poligon, wyszukać poprzez zadane atrybuty lub wskazując je na mapie.
Po wybraniu opcji Wskaż przez atrybuty pojawi się okna "Wyszukiwanie działek/budynków".
Po wprowadzeniu danych i zastosowaniu filtra, w tym samym oknie pojawi się lista wyszukanych budynków.
Po wybraniu działki zostanie ona naniesiona na mapę i wylistowana do dole okna "Lokalizacja".
W kolejnej części wniosku uzupełniamy "Informacje o rozbiórce" i wybieramy opcję przy oświadczeniu o korespondencji elektronicznej.
W części z załącznikami należy pobrać i podpisać oświadczenie, a następnie załączyć je do wniosku. Poniżej należy również dołączyć pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (jeśli wprowadzono wcześniej pełnomocnika).
W kolejnym kroku określamy formę dokumentacji i sposób jej przekazania.
Jeżeli wszystko zostało uzupełnione wysyłamy wniosek.
Podczas wysyłania wniosku do urzędu zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.
Na podstawie wniosku zostanie utworzona sprawa. Jeżeli do sprawy zostanie wydana decyzja, będzie można ją znaleźć na liście dokumentów z urzędu pod warunkiem, że została wybrana forma odbioru - skrzynka odbiorcza e-usługi.
Zgłoszenie robót budowlanych
Aby złożyć wniosek o zamiar budowy lub wykonanie robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę, należy wybrać w Portalu Obsługi Klienta Wydział Budownictwa, a następnie odnaleźć wniosek na liście.
Z listy należy wybrać pozycję: "Zgłoszenie zamiaru budowy lub wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę".
Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetlą się informacje, które należy uzupełnić.
Wszystkie pola podświetlone na kolor niebieski są obligatoryjne.
Należy wprowadzić dane wnioskodawcy (pola zaznaczone na niebiesko są obowiązkowe), a następnie potwierdzić.
Wyświetli się strona ze zgłoszeniem zamiaru budowy lub wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę.
W pierwszej części wniosku uzupełniamy rodzaj zgłoszenia oraz dane inwestora. Niżej można również wprowadzić dane pełnomocnika zaznaczając najpierw marker przy oknie "Dane pełnomocnika". Portal wyświetli ważną uwagę przypominającą o dołączeniu pełnomocnictwa od wnioskodawcy do podejmowania działań w jego imieniu wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Następnie należy uzupełnić dane identyfikacyjne zamierzenia budowlanego oraz wybrać działkę przez wskazanie jej na mapie lub podając jej obręb oraz numer.
Po wybraniu opcji Wskaż przez atrybuty pojawi się okna "Wyszukiwanie działek".
Po wprowadzeniu danych i zastosowaniu filtra, w tym samym oknie pojawi się lista wyszukanych działek.
Po wybraniu działki zostanie ona naniesiona na mapę i wylistowana do dole okna "Lokalizacja".
Kolejne pola do uzupełnienia to rodzaj, zakres i sposób wykonania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia.
Do wysłania wniosku należy załączyć wymagane pliki.
Wszystkie pola podświetlone na kolor niebieski są obligatoryjne.
W ostatnim kroku zaznaczamy formę dokumentacji oraz dormę przekazania/odbioru dokumentacji.
Jeżeli wszystko zostało uzupełnione wysyłamy wniosek.
Podczas wysyłania wniosku do Urzędu zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.
Na podstawie wniosku zostanie utworzona sprawa. Jeżeli do sprawy zostaną wydane dokumenty, będzie można je znaleźć na liście dokumentów z urzędu pod warunkiem, że została wybrana forma odbioru - skrzynka odbiorcza e-usługi.