Przejdź do treści

WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników FAQ


Wniosek o zakup działki

Z listy dostępnych wniosków należy wybrać pozycję: "Wniosek o zakup działki".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy dane podmiotu występującego o zakup działki uzupełniającej oraz lokalizację ogólną działki.

img_1.png

Następnie należy wskazać działkę lub jej część poprzez wprowadzenie jej atrybutów, wskazanie zakresu lub zaznaczając ją na mapie.

img_2.png

Po wybraniu opcji Wskaż przez atrybuty pojawi się okna "Wyszukiwanie działek".

img_3.png

Po wybraniu działki zostanie ona naniesiona na mapę i wylistowana pod oknem lokalizacji.

img_4.png

W następnym kroku należy wprowadzić wymagane uzasadnienie oraz załączyć wszystkie dokumenty powiązane z wnioskiem.

img_5.png

Ostatnim krokiem będzie zaznaczenie wyboru formy dokumentacji, sposobu jej przekazania/odbioru oraz dostępnych informacji dodatkowych.

img_6.png

Przed wysłaniem wniosku można wygenerować jego podgląd korzystając z opcji "Podgląd wniosku".

img_7.png

Jeżeli wygenerowany wniosek jest poprawny można go wysłać. Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.

Wysłany wniosek pojawi się na liście "Moje wnioski", gdzie można sprawdzać jego postęp i statusy oraz ewentualne dokumenty przesłane z Urzędu.

img_8.png


Wniosek o udzielenie bonifikaty od opłat za trwały zarząd nieruchomościami Skarbu Państwa

Z listy dostępnych wniosków należy wybrać pozycję: "Wniosek o udzielenie bonifikaty od opłat za trwały zarząd nieruchomościami Skarbu Państwa".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy dane podmiotu występującego o wydanie decyzji.

img_10.png

Kolejnym krokiem jest zaznaczenie działki/budynku, którego dotyczy składany wniosek. Można to zrobić wskazując bezpośrednio obiekt na mapie lub wyszukać go poprzez atrybuty.

img_11.png

img_12.png

Po zaznaczeniu działki/budynku zostanie on wyświetlony pod mapą na liście (w oknie lokalizacji nieruchomości).

img_13.png

W następnym kroku należy wprowadzić wymagane uzasadnienie oraz załączyć wszystkie dokumenty powiązane z wnioskiem.

img_14.png

Ostatnim krokiem będzie zaznaczenie wyboru formy dokumentacji oraz sposobu jej przekazania/odbioru.

img_15.png

Przed wysłaniem wniosku można wygenerować jego podgląd korzystając z opcji "Podgląd wniosku".

img_16.png

Jeżeli wygenerowany wniosek jest poprawny można go wysłać. Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.

Wysłany wniosek pojawi się na liście "Moje wnioski", gdzie można sprawdzać jego postęp i statusy oraz ewentualne dokumenty przesłane z Urzędu.

img_17.png


Wniosek użytkowników wieczystych o naliczenie opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz w sprawie wysokości opłaty za użytkowanie wieczyste

Z listy dostępnych wniosków należy wybrać pozycję: "Wniosek użytkowników wieczystych o naliczenie opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz w sprawie wysokości opłaty za użytkowanie wieczyste".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy dane podmiotu występującego o naliczenie opłaty, którym może być osoba fizyczna lub instytucja.

img_18.png

Kolejnym krokiem jest zaznaczenie działki, której dotyczy składany wniosek.

img_19.png

Działkę na mapie można odszukać poprzez wprowadzenie jej atrybutów, wskazanie przez zakres lub zaznaczając ją bezpośrednio na mapie.

img_20.png

img_23.png

Po zaznaczeniu działki zostanie ona wyświetlona pod mapą na liście (w oknie lokalizacji działki na mapie).

W następnym kroku należy wprowadzić wymagane dokumenty powiązane z wnioskiem.

img_21.png

Ostatnim krokiem będzie zaznaczenie wyboru formy dokumentacji, sposobu jej przekazania/odbioru oraz informacji dodatkowych.

img_22.png

Przed wysłaniem wniosku można wygenerować jego podgląd korzystając z opcji "Podgląd wniosku".

img_24.png

Jeżeli wygenerowany wniosek jest poprawny można go wysłać. Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.

Wysłany wniosek pojawi się na liście "Moje wnioski", gdzie można sprawdzać jego postęp i statusy oraz ewentualne dokumenty przesłane z Urzędu.

img_25.png