Przejdź do treści

WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników FAQ


Wniosek o zezwolenie na wycinkę drzew i krzewów

Z listy dostępnych wniosków należy wybrać pozycję: "Wniosek o zezwolenie na wycinkę drzew i krzewów".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy dane Wnioskodawcy, którym może być osoba fizyczna lub instytucja.

img.png

Następnie należy wprowadzić adres wycinki oraz zaznaczyć na mapie działki i zakres przestrzenny wycinki.

img_1.png

Działkę na mapie można odszukać poprzez wprowadzenie jej atrybutów, wskazanie zakresu lub zaznaczając ją bezpośrednio na mapie.

img_2.png

Po wybraniu opcji Wskaż przez atrybuty pojawi się okna "Wyszukiwanie działek".

img_3.png

W następnym kropku Operator musi wskazać konkretne drzewa i/lub krzewy do usunięcia. W odpowiednio przygotowanych oknach, po naciśnięciu ikony czarnego plusa, należy wprowadzić wymagane informacje.

img_4.png

Następnie należy opisać i uzasadnić przyczynę zamierzonego usunięcia drzewa/krzewu oraz wskazać miejsce, na którym owo drzewo/krzew rośnie.

img_5.png

Kolejnym krokiem jest wprowadzenie informacji, czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospdarczej oraz planowanego terminu usunięcia. Dodatkowo można wprowadzić do wniosku opis inwestycji

img_6.png

W następnym kroku należy wprowadzić wymagane dokumenty powiązane z wnioskiem.

img_7.png

Ostatnim krokiem będzie zaznaczenie wyboru formy dokumentacji, sposobu jej przekazania/odbioru.

img_8.png

Przed wysłaniem wniosku można wygenerować jego podgląd korzystając z opcji "Podgląd wniosku".

img_9.png

Jeżeli wygenerowany wniosek jest poprawny można go wysłać. Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.

Wysłany wniosek pojawi się na liście "Moje wnioski", gdzie można sprawdzać jego postęp i statusy oraz ewentualne dokumenty przesłane z Urzędu.

img_10.png


Wniosek o zezwolenie na wyłączenie z produkcji rolnej

Z listy dostępnych wniosków należy wybrać pozycję: "Wniosek o zezwolenie na wyłączenie z produkcji rolnej".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy dane Inwestora, którym może być osoba fizyczna lub instytucja. Po zaznaczeniu markera "Dane pełnomocnika" ukazują się wymagane pola do wypełnienia.

img_17.png

Działkę i obszar wyłączenia można wyszukać po atrybutach lub bezpośrednio zaznaczyć na mapie - wybierając odpowiednią zakładkę.

img_18.png

img_19.png

Po wybraniu działki zostanie ona naniesiona na mapę i wylistowana pod oknem z działkami i obszarem wyłączenia.

Następnie należy wybrać cel wyłączenia z rozwijalnej listy i wprowadzić termin rozpoczęcia inwestycji.

img_20.png

W następnym kroku należy wprowadzić wymagane dokumenty powiązane z wnioskiem.

img_21.png

Ostatnim krokiem będzie zaznaczenie wyboru formy dokumentacji oraz sposobu jej przekazania/odbioru.

img_22.png

Przed wysłaniem wniosku można wygenerować jego podgląd korzystając z opcji "Podgląd wniosku".

img_23.png

Jeżeli wygenerowany wniosek jest poprawny można go wysłać. Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.

Wysłany wniosek pojawi się na liście "Moje wnioski", gdzie można sprawdzać jego postęp i statusy oraz ewentualne dokumenty przesłane z Urzędu.

img_24.png


Wniosek o zezwolenie na wyłączenie z produkcji rolnej (etap II)

Z listy dostępnych wniosków należy wybrać pozycję: "Wniosek o zezwolenie na wyłączenie z produkcji rolnej etap II".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy dane Inwestora, którym może być osoba fizyczna lub instytucja. Po zaznaczeniu markera "Dane pełnomocnika" ukazują się wymagane pola do wypełnienia.

img_11.png

Działkę na mapie można odszukać poprzez wprowadzenie jej atrybutów, wskazanie przez poligon lub zaznaczając ją bezpośrednio na mapie.

img_12.png

Po wybraniu opcji Wskaż przez atrybuty pojawi się okna "Wyszukiwanie działek".

img_13.png

Po wybraniu działki zostanie ona naniesiona na mapę i wylistowana pod oknem lokalizacji.

W następnym kroku należy wprowadzić datę faktycznego wyłączenia z produkcji rolniczej.

img_14.png

W następnym kroku należy wprowadzić wymagane dokumenty powiązane z wnioskiem.

img_15.png

Ostatnim krokiem będzie zaznaczenie wyboru formy dokumentacji oraz sposobu jej przekazania/odbioru.

img_16.png

Jeśli wszystkie dane zostały wprowadzone należy wybrać opcję "Wyślij wniosek".

Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.

Wysłany wniosek pojawi się na liście "Moje wnioski", gdzie można sprawdzać jego postęp i statusy oraz ewentualne dokumenty przesłane z Urzędu.