W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu frequented asked question). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach: na stronie głównej każdego WebEWIDa: lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa:
Ta E-usługa przeznaczona jest tylko dla podmiotów realizujących zadania publiczne na podstawie art. 12 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1, art. 15 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 4 marca 2010r. o infrastrukturze informacji przestrzennej. Pozwala na złożenie wniosku o udostępnienie w postaci elektronicznej zbiorów danych zgodnie z art.40a ust.2 pkt 4 a i b PGiK. Do usługi należy zalogować się przez Profil Zaufany:
Po zalogowaniu do Portalu Użytkownik zostaje przekierowany do strony służącej do składania wniosku do realizacji zadania publicznego.
Istnieje możliwość przełączenia się między trzema Panelami: Panel składania wniosków, Lista złożonych wniosków oraz Mapa.
Aby złożyć wniosek należy wypełnić formularz ze strony startowej modułu:
Cel przetwarzania materiałów - w tym punkcie Użytkownik wskazuje podstawę prawną na mocy której realizuje zadanie publiczne:
Okres - tu Użytkownik wskazuje okres czasu w jakim ma być udostępniony wgląd
Rejestr - tu użytkownik wskazuje zbiór danych do którego wnioskuje o wgląd
Wybierz rodzaj zakresu - tu Użytkownik może wskazać obszar dla którego wnioskuje o wgląd. Można użyć panelu wyszukiwania po atrybutach lub wskazać zakres z mapy:
Osoba wyznaczona do kontaktów ze strony wnioskodawcy - w tym polu Użytkownik wskazuje dane osoby wskazanej przez Podmiot do kontaktów w sprawie realizacji Wniosku. Można pobrać dane petenta logującego się za pomocą Profilu Zaufanego lub wpisać dane samodzielnie do formularza:
Wybierz rodzaj pełnomocnictwa - tu Użytkownik może wskazać Mocodawcę (np. instytucję, w której jest zatrudniony, a dla której wnioskuje o dostęp):
W przypadku pełnomocnictwa pisemnego, należy załączyć podpisany elektronicznie dokument z treścią pełnomocnictwa dla zalogowanego wnioskodawcy. W przypadku pełnomocnictwa ustawowego, dokument nie jest obowiązkowy.
Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól użytkownik może wysłać wniosek za pomocą przycisku lub podglądnąć jak wniosek będzie wyglądał
Użytkownik może podejrzeć swoje sprawy z poziomu górnego panelu za pomocą przycisku “Lista spraw”
W otwartym oknie pojawi się tabela ze wszystkimi sprawami powiązanymi z kontem Użytkownika, można je dokowlnie wyświetlać za pomoca filtrów:
Po zakończeniu pracy należy się wylogować klikając w swój login w prawym górnym rogu aplikacji: