W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu frequented asked question). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach: na stronie głównej każdego WebEWIDa: lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa:
Portal Archiwisty jest modułem portalu internetowego WebEWID służącym do tworzenia nowej oraz przeglądania i modyfikowania istniejącej dokumentacji ośrodkowej. Portal umożliwia dodawanie i edycję dokumentów, spraw oraz operatów i ich dokumentów składowych, a także udostępnia narzędzia do tworzenia rejestru dokumentów z dokumentacji powiązanej. Portal Archiwisty składa się z następujących zakładek: Prace i Operaty Geodezyjne.
Zakładka Prace Geodezyjne służy do dodawania, modyfikowania i przeglądania prac geodezyjnych zgłoszonych do ośrodka. Ikona umożliwia znalezienie pracy geodezyjnej spełniającej ustalone kryteria wyszukiwania.
Dostępne narzędzia pozwalają na podgląd i wrysowanie zakresu wybranej pracy geodezyjnej poprzez wskazanie go na mapie. Opcja służy do wyświetlania szczegółów wybranej pracy geodezyjnej.
Za pomocą ikony można dodać nową pracę geodezyjną:
Można również modyfikować istniejąca już pracę ikoną: lub ją usunąć: .
Rejestr operatów umożliwia przeglądanie i zarządzanie dokumentami pracy geodezyjnej. W oknie rejestru operaty wyświetlane są w postaci listy zawierającej ID operatu, skrót ID operatu, numer operatu na półce, obręb, ID pracy, datę wpływu i przyjęcia, informację na temat posiadanego zakresu, dokumentacji składowej i dokumentacji powiązanej. Poniżej tej listy znajdują się dokumentacja operatu, gdzie możemy podglądnąć, pobrać lub dodać poszczególne dokumenty cyfrowe operatu.
Selekcja operatów odbywa się poprzez kliknięcie w ikonkę i wypełnienie szukanych kryteriów.
Dla konkretnej pozycji z listy, jeśli posiada ona zakres można zdefiniować, zmodyfikować, wyczyścić obszar operatu lub wygenerować zakres z zakresów dokumentów składowych. Można także wczytać zakres z pliku, lub do pliku go zapisać. Ikona służy do dodania nowego operatu, do usunięcia, a do modyfikacji.
Portal archiwisty stwarza możliwość ładowania oraz eksportu danych z operatu poprzez pliki XML . Można również załadować dokumentację cyfrową z katalogu z podkatalogami, których nazwa jest równocześnie numerem ID operatu . Ikona wyświetla szczegóły zaznaczonego wcześniej na liście operatu.
Rejestr dokumentów składowych operatu otwiera się bezpośrednio po wybraniu ikony :
Poprzez ikony menu mamy w nim możliwość dodawania nowego dokumentu składowego, oraz usuwania i modyfikacji już istniejących. Możemy dodawać, modyfikować, usuwać, wczytywać z pliku lub do pliku zapisywać ich zakresy, a także wrysowywać je na podgląd mapowy.
Po naciśnięciu ikony dodawania dokumentu składowego operatu, pojawia się okno:
Istnieje również możliwość wyszukania dokumentu składowego operatu poprzez kryteria (wchodzimy do tej opcji ikoną:). Możemy wyszukiwać po id, rodzaju dokumentu, a także zawęzić wyszukiwanie do takich dokumentów, które posiadają, bądź nie, zakres i dokumentację cyfrową.
Jeśli dokument składowy operatu posiada dokumentację cyfrową, po zaznaczeniu interesującego nas rekordu, w dolnej tabeli ukażą się pozycje do podglądnięcia, pobrania. Istnieje również w tym miejscu możliwość dodania nowej lub usunięcia zbędnej dokumentacji.
Aby powiązać działkę z operatem należy nacisnąć ikonę . Pojawi się wówczas okno z powiązanymi działkami dla danego operatu. W tym oknie można dodać nową działkę, lub usunąć bądź zmodyfikować istniejące powiązanie:
Opcje dodatkowe:
- generowanie zakresu operatu z zakresów dokumentów składowych.
- dodawanie, modyfikowanie i usuwanie zakresu operatu
- opcje wczytania i zapisu zakresu do formatów WKT oraz TXT
- generowanie dokumentów składowych z dokumentacji cyfrowej operatu
- usunięcie wszystkich dokumentów składowych związanych z operatem