Przejdź do treści

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu Frequently Asked Questions). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach:

na stronie głównej każdego WebEWIDa:

img.png

lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa:

img.png


PORTAL PROJEKTANTA

Film instruktażowy do składania wniosku przez Portal Projektanta:

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki (TAB, ENTER). Do wyboru wartości z list rozwijalnych formularzy oraz w oknie wyboru przedmiotu wniosku w Portalu Interesanta można używać klawiszy strzałek - góra, dół.

E-usługa, dzięki której projektant może złożyć wniosek o uzgodnienie sieci. Do składanego wniosku należy dodać odpowiednie załączniki oraz określić położenie przebiegu planowanego przyłącza. Po wystawieniu przez urząd opłaty, projektant ma możliwość pobrania DOO oraz opłacenia go drogą elektroniczną.

Użytkownik może przejść do usługi logując się za pomocą Profilu Zaufanego:

img.png

Po zalogowaniu się użytkownik zostanie przekierowany do e-usługi. Należy wypełnić pola oznaczone na czerwono. Pierwsza część danych zaczytywana jest automatycznie z naszego konta w Profilu Zaufanym. Po wypełnieniu wymaganych pól należy nacisnąć przycisk "Potwierdź".

img.png


Lista Spraw

Użytkownik zostanie przekierowany do strony, na której może przeglądowo zobaczyć wszystkie swoje sprawy:

img.png

Sprawy mogą być filtrowane w sekcji "Filtry": Użytkownik wybiera kolumnę po której ma być wykonane filtrowanie, filtr oraz jego wartość.


Składanie wniosku

Użytkownik może przejść do okna składania wniosku za pomocą przycisku "Nowy wniosek":

img.png

Wyświetlony zostanie formularz, który należy wypełnić wymaganymi danymi:

  1. Dane wnioskodawcy

  2. Przyłącza i sieci

  3. Wskazanie obszaru

  4. Określenie szczegółowych danych lokalizacji

  5. Dodanie załączników do wniosku

img.png


Przyłącza i sieci

Użytkownik może wybrać rodzaje przyłączy i sieci będących tematem wniosku o skoordynowanie. Można wybrać więcej niż jeden typ sieci:

img.png

Należy również uzupełnić przedmiot narady:

img.png


Wyszukanie działki

Użytkownik może wybrać działkę po atrybutach lub wskazać ją na mapie:

img.png

Aby wybrać działkę z mapy należy nacisnąć jeden z przycisków img.png. Można wskazać działkę wskazując punkt w tej działce, można dodać działki przez narysowanie łamanej, która przecina działki. Można również narysować zakres, a program doda na listę wszystkie działki z zakresu.

img.png - pozwoli dodać działki przez ich atrybuty opisowe:

img.png

Po dodaniu działki lub działek należy określić zakres, w której części będzie toczyło się uzgodnienie. Zakres można stworzyć rysując go na mapie za pomocą narzędzi img.png.

W przypadku, gdy zakres uzgodnienia pokrywa się z zakresem działek, można utworzyć go za pomocą narzędzia:

img.png - utwórz zakres z wybranych działek


Szczegółowe określenie lokalizacji

Istnieje możliwość dopisania szczegółów lokalizacji poprzez funkcję:

img.png


Dane Wnioskodawcy

Użytkownik powinien wypełnić dane dla płatnika oraz inwestora danymi Wnioskodawcy lub wypełnić je innymi danymi:

img.png


Dokumenty do wniosku

Usługa umożliwia również dodanie do wniosków wymaganych załączników - pliki mogą zostać przeciągnięte i upuszczone lub wybrane z dysku po kliknięciu przycisku "Wybierz":

img.png


Wysłanie wniosku

Po wypełnieniu wszystkich wymaganych danych Użytkownik może podglądnąć stworzony przez siebie wniosek za pomocą ikony img.png lub wysłać wniosek za pomocą przycisku img.png.

Następnie Użytkownik zostanie przekierowany na stronę Profilu Zaufanego w celu potwierdzenia złożenia wniosku podpisem zaufanym (muszą być odblokowane wyskakujące okienka w przeglądarce):

img.png

Po wpisaniu kodu otrzymanego na telefon komórkowy, następuje przekierowanie do listy złożonych przez Użytkownika wniosków.


Przyjęcie wniosku o skoordynowanie przebiegu sieci

Ze strony głównej wybieramy Nowy wniosek. Wskazujemy jakie przyłącza i sieci mają zostać uzgodnione.

img_33.png

Następnie dodajemy działki, na których będzie przebiegała sieć lub przyłącze. Można je wyszukać podając numer działki i obręb lub wskazując na mapie.

img_34.png

Zakres uzgodnienia można utworzyć z działek lub wrysować na mapie.

img_35.png

img_36.png

Następnie należy wskazać kim jest osoba składająca wniosek.

img_37.png

Inwestora i projektanta można wyszukać z bazy starostwa, podając NIP lub REGON.

Do wniosku załączamy odpowiednie dokumenty i uzupełniamy przedmiot narady.

img_38.png

img_39.png

Składany wniosek należy podpisać profilem zaufanym.

Wysyłając wniosek po raz pierwszy jako projektant trzeba podać numer uprawnień.

img_40.png

Kiedy wniosek zostanie przyjęty pojawi się sygnatura sprawy oraz dokument obliczenia opłaty.

Rozwijając sprawę można śledzić stanowiska z narady oraz dokumenty załączone do narady.

img_41.png

Opłaty można dokonać online za pomocą płatności elektronicznej.

img_42.png

Po opłaceniu wniosku sprawa trafi na naradę koordynacyjną. Wyniki z narady będą do pobrania w dokumentach dla sprawy.


img.png - Przejście do listy zgłoszonych spraw

img.png - Wyświetlenie mapy danego obszaru

img.png - Przejście do listy płatności odnotowanych w systemie dla danego użytkownika

img.png - Możliwość dopasowania rozmiaru czcionki wyświetlanej w portalu

img.png - Pozostały czas do końca sesji (maksymalnie 30 minut)

img.png - Możliwość edycji swoich danych oraz wylogowania się

Na liście spraw widoczny jest status wniosku. Dzięki niemu wnioskodawca może śledzić na jakim etapie jest dana sprawa. Jeżeli zostanie wygenerowany dokument obliczenia opłaty to status wniosku zmieni się na "Do zapłaty". Wskazując tą sprawę na liście spraw można wyświetlić jej szczegóły, gdzie wnioskodawca może zobaczyć dokumenty z narady koordynacyjnej.

img.png

Wszystkie wnioski dla których został wystawiony dokument obliczenia opłaty można opłacić przechodząc do listy płatności.

img.png

Opłaty, za które użytkownik chce zapłacić, należy zaznaczyć trzymając Ctrl na klawiaturze oraz wskazać te opłaty. W dolnej części po lewej stronie wyświetli się suma wszystkich opłat. Po prawej stronie koło przycisku "Dokonaj płatności” znajduje się ikona za pomocą której można pobrać dokument obliczenia opłaty.

Wybierając przycisk "Dokonaj płatności” program przekieruje na stronę płatności elektronicznych za pomocą których będzie można dokonać płatności wskazanych opłat.


Po zakończeniu pracy należy się wylogować klikając w swój login w prawym górnym rogu strony.