Przejdź do treści

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu Frequently Asked Questions). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach:

na stronie głównej każdego WebEWIDa:

img.png

lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa:

img.png


PORTAL INTERESANTA

Film instruktażowy do składania wniosków przez Portal Interesanta:

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki (TAB, ENTER). Do wyboru wartości z list rozwijalnych formularzy oraz w oknie wyboru przedmiotu wniosku w Portalu Interesanta można używać klawiszy strzałek - góra, dół.

Aby skorzystać z e-Usługi Użytkownik może zalogować się na swoje konto za pomocą loginu i hasła (jeśli je posiada) lub skorzystać z e-usługi bez zakładania konta (z wykorzystaniem Profilu Zaufanego).

Za pomocą tej usługi użytkownik może złożyć wniosek o udostępnienie:

  1. Zbiorów danych bazy EGiB

  2. Zbiorów danych bazy BDOT500

  3. Zbiorów danych bazy GESUT

  4. Zbiorów danych bazy BDSOG

  5. Zbiorów danych bazy RCiWN

  6. Mapy ewidencji gruntów i budynków

  7. Mapy zasadniczej

  8. Rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych z baz danych EGiB

  9. Elektronicznej kopii materiałów zasobu

Możliwe jest również składanie wniosków o wydanie wypisu lub wypisu i wyrysu lub wyrysu z ewidencji gruntów i budynków.


Składanie wniosku

Użytkownik może otworzyć okno umożliwiające składanie wniosku do Urzędu z pomocą przycisku "Nowy wniosek" z panelu po lewej stronie:

img.png

Pojawi się również okno "Wyrób przedmiotu wniosku" gdzie można rozpocząć składanie wniosku od wskazania pozycji cennikowej jaka ma zostać zamówiona.

img.png

W następnym kroku Użytkownik może wskazać obszar dla jakiego chce złożyć zamówienie/wniosek:

img.png

Dostępne są następujące opcje wyboru przedmiotu wniosku:

img_16.png - wyszukanie obiektu poprzez kryteria (jednostka ewidencyjna, obręb, arkusz, numer adres),

img_17.png - wskazanie obiektu z mapy,

img_18.png - podgląd obiektu,

img_19.png - usunięcie pozycji z listy.

Udostępnienie zbioru EGiB

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

img_43.png

img_44.png

Klikając dwa razy na daną pozycję należy określić zakres. Można go narysować lub wczytać z pliku WKT.

img_45.png

Wybierając wskazanie przez zakres na mapie Użytkownik lewym klawiszem myszy rysuje poligon na mapie. Aby zakończyć rysowanie poligonu należy kliknąć na ostatni narysowany punkt ponownie i wybrać opcję "Zakończ". Następnie w prawym dolnym rogu należy wybrać opcję "Gotowe".

img_47.png

Działki z zakresu zostaną dodane do listy wybranych obiektów.

Obszar został dodany do przedmiotu wniosku, który należy zaakceptować klikając "Dodaj do wniosku"

img_46.png

Do wniosku można wprowadzić więcej niż jedną pozycję, ale musi mieć ten sam sposób odbioru danych.

img_49.png

img_50.png

Wrysowanie i dodanie obszaru należy wykonać tak samo jak opisano wyżej.

Po dodaniu wszystkich zakresów przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie należy uzupełnić osobę do kontaktu.

img_51.png

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów oraz wykazanie interesu prawnego.

img_52.png

img_53.png

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

img_54.png

Po wybraniu opcji "Wyślij zamówienie" Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany automatycznie.

img_55.png

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

img_56.png

Po opłaceniu wniosku, gdy dane zostaną przygotowane, sprawa zmieni status, a materiały będzie można pobrać w zakładce Dokumenty.

img_57.png

Udostępnienie zbioru BDOT

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

img_58.png

img_59.png

Klikając dwa razy na daną pozycję należy określić zakres. Można go narysować lub wczytać z pliku WKT.

img_61.png

Wybierając wskazanie przez zakres na mapie Użytkownik lewym klawiszem myszy rysuje poligon na mapie. A by zakończyć rysowanie poligonu należy kliknąć na ostatni narysowany punkt ponownie i wybrać opcję "Zakończ". Następnie w prawym dolnym rogu należy wybrać opcję "Gotowe".

img_60.png

Działki z zakresu zostaną dodane do listy wybranych obiektów.

Obszar został dodany do przedmiotu wniosku, który należy zaakceptować klikając "Dodaj do wniosku".

img_62.png

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

img_63.png

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

img_64.png

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

img_65.png

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany automatycznie.

img_66.png

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

img_67.png

Po opłaceniu wniosku, gdy dane zostaną przygotowane, sprawa zmieni status, a materiały będzie można pobrać w zakładce Dokumenty.

img_68.png

Udostępnienie zbioru GESUT

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

img_69.png

img_70.png

Klikając dwa razy na daną pozycję należy określić zakres. Można go narysować lub wczytać z pliku WKT.

img_71.png

Działki z zakresu zostaną dodane do listy wybranych obiektów.

Obszar został dodany do przedmiotu wniosku, który należy zaakceptować klikając "Dodaj do wniosku"

img_72.png

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

img_73.png

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

img_74.png

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

img_75.png

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany automatycznie.

img_76.png

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

img_77.png

Po opłaceniu wniosku, gdy dane zostaną przygotowane, sprawa zmieni status, a materiały będzie można pobrać w zakładce Dokumenty.

img_78.png

Udostępnienie zbioru RCN

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

img_79.png

img_80.png

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Należy w nim podać odpowiednie kryteria transakcji korzystając z 5 dostępnych zakładek.

img_81.png

Im więcej parametrów zadamy, tym więcej wyszukiwana transakcja musi spełniać.

Po wprowadzeniu pożądanych parametrów i wybraniu opcji "Znajdź", ilość znalezionych transakcji wyświetli się pod przyciskiem "Dodaj do wniosku X nieruchomości".

img_82.png

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

img_83.png

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

img_84.png

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

img_85.png

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany automatycznie.

img_86.png

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

img_87.png

Po opłaceniu wniosku, gdy dane zostaną przygotowane, sprawa zmieni status, a materiały będzie można pobrać w zakładce Dokumenty.

img_88.png

Udostępnienie zbioru PZGIK

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

img_89.png

img_90.png

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Należy w nim podać wyjaśnienia i uwagi odnośnie dokumentów, które chcielibyśmy otrzymać.

img_91.png

Po dodaniu pozycji do wniosku, przechodzimy do jego podsumowania, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

img_92.png

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

img_93.png

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

img_94.png

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Należy poczekać, aż status wniosku zmieni się na Wyceniony, a w dokumentach powinien znaleźć się dokument obliczenia opłaty.

Gdy status wniosku się zmieni można dokonać opłaty online za pomocą płatności elektronicznej.

img_95.png

Sprawa została zakończona, dokument w postaci elektronicznej można pobrać w zakładce "Dokumenty".

Udostęnienie mapy ewidencyjnej

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

img_96.png

img_97.png

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Dla pozycji drukowanych należy określić zakres mapy, który odpowiada wielkości wybranej do druku kartki.

img_102.png

Odpowiedni fragment mapy można zlokalizować podając obręb i numer działki.

img_99.png

img_100.png

Po uzupełnieniu parametrów należy wybrać ikonę: img_101.png

Po wyłączeniu podglądu w prawym dolnym rogu ekranu wracamy do okna uszczegółowienia przedmiotu wniosku i wybieramy ikonę rysowania zakresu w formacie prostokątnym.

img_103.png

Zakres można obrócić dostosowując go do układu działki.

img_104.png

W następnym kroku dodajemy pozycję do wniosku.

img_105.png

Po dodaniu pozycji do wniosku, przechodzimy do jego podsumowania, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

img_106.png

W oknie podsumowania wniosku wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

img_107.png

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Należy poczekać, aż status wniosku zmieni się na Wyceniony, a w dokumentach powinien znaleźć się dokument obliczenia opłaty.

Gdy status wniosku się zmieni można dokonać opłaty online za pomocą płatności elektronicznej.

img_108.png

Dla dokumentów drukowanych, przy składaniu zamówienia można wybrać list lub odebrać dokument osobiście w starostwie. Tylko dokumenty w postaci elektronicznej można otrzymać za pomocą portalu.

Udostępnienie mapy zasadniczej

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

img_109.png

img_110.png

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Należy określić zakres mapy zasadniczej zaznaczając go na mapię lub wczytując plik WKT ze współrzędnymi.

img_111.png

Wybierając wskazanie przez zakres na mapie Użytkownik lewym klawiszem myszy rysuje poligon na mapie. A by zakończyć rysowanie poligonu należy kliknąć na ostatni narysowany punkt ponownie i wybrać opcję "Zakończ". Następnie w prawym dolnym rogu należy wybrać opcję "Gotowe".

img_112.png

Obszar został dodany do przedmiotu wniosku, który należy zaakceptować klikając "Dodaj do wniosku".

img_113.png

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

img_114.png

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

img_115.png

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

img_116.png

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany automatycznie.

img_117.png

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

img_118.png

Po opłaceniu wniosku, gdy dane zostaną przygotowane, sprawa zmieni status, a materiały będzie można pobrać w zakładce Dokumenty.

img_120.png

Udostępnienie rejestrów kartotek skorowidzów z EGiB

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

img_121.png

img_122.png

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Należy określić zakres zamawianych danych i dodać je do wniosku.

img_123.png

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

img_124.png

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

img_125.png

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

img_126.png

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Należy poczekać, aż status wniosku zmieni się na Wyceniony, a w dokumentach powinien znaleźć się dokument obliczenia opłaty.

Gdy status wniosku się zmieni można dokonać opłaty online za pomocą płatności elektronicznej.

img_127.png

Sprawa została zakończona. Jeżeli wybraliśmy wysyłkę pod wskazany adres należy spodziewać się listu z zamówionymi dokumentami.

Usługa sieciowa WFS dla płatnych zbiorów danych

W oknie "Wybór przedmiotu wniosku" należy zaznaczyć marker, który pozostawi na liście wszystkie dostępne pozycje udostępniane usługą WFS.

img_128.png

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Dla wybranej pozycji należy określić zakres. Można go narysować lub wczytać z pliku WKT.

img_129.png

Wybierając wskazanie przez zakres na mapie Użytkownik lewym klawiszem myszy rysuje poligon na mapie. A by zakończyć rysowanie poligonu należy kliknąć na ostatni narysowany punkt ponownie i wybrać opcję "Zakończ". Następnie w prawym dolnym rogu należy wybrać opcję "Gotowe".

img_130.png

Obszar został dodany do przedmiotu wniosku, który należy zaakceptować klikając "Dodaj do wniosku".

img_131.png

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

img_132.png

Sposób udostępnienia materiałów wybrany jest automatycznie.

img_133.png

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

img_134.png

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany automatycznie.

img_135.png

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

img_136.png

Po opłaceniu wniosku sprawa zmieni status na zrealizowany. Adres usługi pobierania danych będzie podany w pliku Informacja, załączonym w zakładce Dokumenty.

img_137.png

Wypis lub wypis i wyrys

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

img_138.png

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Należy wyszukać działkę podając obręb i numer działki.

img_139.png

img_140.png

Po zastosowaniu filtrów wybrana działka pojawi się na liście w oknie uszczegółowienia. Do wniosku można dodać załącznik (np. pełnomocnictwo), ale należy pamiętać o załączeniu opłaty skarbowej, jeżeli jest wymagana (przycisk "Dodaj załącznik".

Po dodaniu pozycji do wniosku można zamówić wypis i wyrys.

img_141.png

img_142.png

W oknie uszczegółowienia należy również wybrać odpowiednią działkę, podając jej obręb i numer.

img_143.png

img_144.png

Po zastosowaniu filtra i wyszukaniu działki dodajemy ją do wniosku. Zbędną pozycję można zaznaczyć i usunąć ikoną minusa.

img_145.png

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

img_146.png

W oknie podsumowania podajemy uzasadnienie wniosku o wydanie wypisu z ewidencji.

img_147.png

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

img_148.png

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Należy poczekać, aż status wniosku zmieni się na Wyceniony, a w dokumentach powinien znaleźć się dokument obliczenia opłaty.

Gdy status wniosku się zmieni można dokonać opłaty online za pomocą płatności elektronicznej.

img_149.png

Należy poczekać aż status wniosku zmieni się na Zrealizowany, a w dokumentach powinny znaleźć się odpowiednie pliki do pobrania.

img_150.png


Podgląd złożonych wniosków

Użytkownik może podejrzeć swoje wnioski za pomocą narzędzia "Moje wnioski" dostępnego z poziomu panelu po lewej stronie:

img.png

Otworzy się okno, w którym Użytkownik zobaczy wszystkie swoje wnioski wraz z ich statusem:

img.png


Uiszczanie opłaty

  • Tradycyjny przelew

W oknie "Moje wnioski" w zakładce "Opłaty, faktury" Użytkownik może podejrzeć opłatę wystawioną do zamówienia. Jeśli opłacał zamówienie tradycyjnym przelewem internetowym, w tym miejscu może dodać potwierdzenie zapłaty za zamówienie:

img.png

  • Płatność internetowa online

W oknie "Moje wnioski" należy wybrać przycisk img.png. Użytkownik zobaczy okno z wystawionymi opłatami. Wybrane opłaty należy zaznaczyć, a następnie wybrać opcję "Opłać":

img.png

Po wybraniu przycisku Użytkownik zostanie przekierowany do systemu płatności, z którym zintegrowany jest Urząd. Sama płatność relizowana jest przez wybrany system zewnętrzny.


Pobranie opłaconych przedmiotów wniosku/odpowiedzi z Urzędu

Materiały przygotowane po stronie Urzędu i opłacone przez Użytkownika są dostępne w oknie "Moje wnioski" w zakładce "Dokumenty".

img.png

Użytkownik może je pobrać po uprzednim zaznaczeniu za pomocą przycisku img.png. Pliki zostaną zapisane na urządzeniu Użytkownika.