Table of Contents
InterEwid jest to aplikacja wewnętrznego portalu mapowego, odpowiadająca za wyświetlanie danych graficznych i opisowych w oknie przeglądarki internetowej, wykorzystując bezpośrednie połączenie z bazą danych Oracle®. Portal został stworzony z myślą o sprostaniu potrzebom Klienta obsługującego jeden z następujących wydziałów: Ochrony Zabytków, Gospodarki Komunalnej, Kultury, Spraw Administracyjnych, Sportu i Turystyki, Oświaty i Wychowania, Ochrony Środowiska, Zdrowia i Spraw Społecznych, Strategii i Obsługi Inwestorów oraz Organizacji Urzędu.
Rejestry Wydziału Gospodarki Komunalnej
Logowanie
Wpisując w przeglądarkę adres https://10.8.5.32/is2/index ukaże nam się okno logowania do systemu, tak jak to zostało przedstawione poniżej.
W celu zalogowania się do systemu InterEWID, należy podać login i hasło oraz kliknąć przycisk „Zaloguj”. Po poprawnym logowaniu powinniśmy ujrzeć następujące okno, które umożliwi nam pracę w portalu:
Uruchomienie aplikacji
W celu uruchomienia aplikacji dla Wydziału Gospodarki Komunalnej należy zalogować się do systemu InterEwid a następnie kliknąć w ikonę , co pozwoli wybrać interesujący nas rejestr z listy.
Rejestr obiektów pamięci narodowej
Przechodząc do zakładki “Rejestr obiektów pamięci narodowej” ukazuje nam się poniższe okno formularza. W jej górnej części do dyspozycji mamy szereg przycisków, które zostały omówione poniżej.
- “wyszukiwanie po atrybutach”, umożliwia wyszukanie obiektu po wybranych atrybutach,
- “wyszukiwanie z mapy”, pozwala na wyszukanie obiektu w zakresie narysowanej geometrii,
- “odśwież zawartość”, odświeża zawartość rejestru na podstawie parametrów ostatniego wyszukiwania,
- “wyczyść zawartość tabeli”, umożliwia wyczyszczenie tabeli z wyszukanych wcześniej danych,
- “podgląd obiektu na mapie”, po wciśnięciu ikonki z lupą, otwiera nam się okno mapy z geometrią wskazanego przez nas obiektu,
- “szczegóły obiektu”, wyświetla dodatkowe okienko ze szczegółami danego obiektu,
- “nowy obiekt”, w celu dodania nowego obiektu klikamy na ikonę oznaczoną “plusem” i wypełniamy dane w oknie formularza,
- “edytuj obiekt”, umożliwia edycję wcześniej zaznaczonego obiektu poprzez wprowadzenie zmian w formularzu edycji,
- “usuń obiekt”, powoduje usunięcie obiektu zabytkowego z bazy danych,
- “dokumentacja cyfrowa”, wyświetla dokumentację cyfrową powiązaną z obiektem oraz umożliwia jej dodanie, usunięcie i zapisanie na dysk,
Rejestr cmentarzy
Wybierając z listy Rejestru Wydziału Gospodarki Komunalnej pozycję “Rejestr cmentarzy”, ukaże nam się okno z obiektami w formie tabelarycznej. Tak jak zostało to przedstawione na poniższym zdjęciu, dostępnych będzie szereg przycisków umożliwiających m.in.: wyszukanie, edycję i wyświetlenie szczegółów zaznaczonego obiektu.
- “wyszukiwanie po atrybutach”, umożliwia wyszukanie obiektu po wybranych atrybutach,
- “wyszukiwanie z mapy”, pozwala na wyszukanie obiektu w zakresie narysowanej geometrii,
- “odśwież zawartość”, odświeża zawartość rejestru na podstawie parametrów ostatniego wyszukiwania,
- “wyczyść zawartość tabeli”, umożliwia wyczyszczenie tabeli z wyszukanych wcześniej danych,
- “podgląd obiektu na mapie”, po wciśnięciu ikonki z lupą, otwiera nam się okno mapy z geometrią wskazanego przez nas obiektu,
- “szczegóły obiektu”, wyświetla dodatkowe okienko ze szczegółami danego obiektu,
- “nowy obiekt”, w celu dodania nowego obiektu klikamy na ikonę oznaczoną “plusem” i wypełniamy dane w oknie formularza,
- “edytuj obiekt”, umożliwia edycję wcześniej zaznaczonego obiektu poprzez wprowadzenie zmian w formularzu edycji,
- “usuń obiekt”, powoduje usunięcie obiektu z bazy danych,
- “dokumentacja cyfrowa”, wyświetla dokumentację cyfrową powiązaną z obiektem oraz umożliwia jej dodanie, usunięcie i zapisanie na dysk,
Rejestr zieleni miejskiej
Wybierając z listy Rejestru Wydziału Gospodarki Komunalnej pozycję “Rejestr zieleni miejskiej”, ukaże nam się okno z obiektami w formie tabelarycznej. Tak jak zostało to przedstawione na poniższym zdjęciu, dostępnych będzie szereg przycisków umożliwiających m.in.: wyszukanie, edycję i wyświetlenie szczegółów zaznaczonego obiektu.
- “wyszukiwanie po atrybutach”, umożliwia wyszukanie obiektu po wybranych atrybutach,
- “wyszukiwanie z mapy”, pozwala na wyszukanie obiektu w zakresie narysowanej geometrii,
- “odśwież zawartość”, odświeża zawartość rejestru na podstawie parametrów ostatniego wyszukiwania,
- “wyczyść zawartość tabeli”, umożliwia wyczyszczenie tabeli z wyszukanych wcześniej danych,
- “podgląd obiektu na mapie”, po wciśnięciu ikonki z lupą, otwiera nam się okno mapy z geometrią wskazanego przez nas obiektu,
- “szczegóły obiektu”, wyświetla dodatkowe okienko ze szczegółami danego obiektu,
- “nowy obiekt”, w celu dodania nowego obiektu klikamy na ikonę oznaczoną “plusem” i wypełniamy dane w oknie formularza,
- “edytuj obiekt”, umożliwia edycję wcześniej zaznaczonego obiektu poprzez wprowadzenie zmian w formularzu edycji,
- “usuń obiekt”, powoduje usunięcie obiektu z bazy danych,
- “dokumentacja cyfrowa”, wyświetla dokumentację cyfrową powiązaną z obiektem oraz umożliwia jej dodanie, usunięcie i zapisanie na dysk,
Rejestr obiektów małej architektury
Wybierając z listy Rejestru Wydziału Gospodarki Komunalnej pozycję “Rejestr obiektów małej architektury”, ukaże nam się okno z obiektami w formie tabelarycznej. Tak jak zostało to przedstawione na poniższym zdjęciu, dostępnych będzie szereg przycisków umożliwiających m.in.: wyszukanie, edycję i wyświetlenie szczegółów zaznaczonego obiektu.
- “wyszukiwanie po atrybutach”, umożliwia wyszukanie obiektu po wybranych atrybutach,
- “wyszukiwanie z mapy”, pozwala na wyszukanie obiektu w zakresie narysowanej geometrii,
- “odśwież zawartość”, odświeża zawartość rejestru na podstawie parametrów ostatniego wyszukiwania,
- “wyczyść zawartość tabeli”, umożliwia wyczyszczenie tabeli z wyszukanych wcześniej danych,
- “podgląd obiektu na mapie”, po wciśnięciu ikonki z lupą, otwiera nam się okno mapy z geometrią wskazanego przez nas obiektu,
- “szczegóły obiektu”, wyświetla dodatkowe okienko ze szczegółami danego obiektu,
- “nowy obiekt”, w celu dodania nowego obiektu klikamy na ikonę oznaczoną “plusem” i wypełniamy dane w oknie formularza,
- “edytuj obiekt”, umożliwia edycję wcześniej zaznaczonego obiektu poprzez wprowadzenie zmian w formularzu edycji,
- “usuń obiekt”, powoduje usunięcie obiektu z bazy danych,
- “dokumentacja cyfrowa”, wyświetla dokumentację cyfrową powiązaną z obiektem oraz umożliwia jej dodanie, usunięcie i zapisanie na dysk,