Film instruktażowy do składania wniosków przez Portal Interesanta:
https://drive.google.com/file/d/1kaZZr4ZMdfvekfANp-0Oo5BMQOzQ_PXu/view
Aby skorzystać z e-Usługi Użytkownik może zalogować się na swoje konto za pomocą loginu i hasła (jeśli je posiada) lub skorzystać z e-usługi bez zakładania konta (z wykorzystaniem Profilu Zaufanego).
Za pomocą tej usługi użytkownik może złożyć wniosek o udostępnienie:
Możliwe jest również składanie wniosków:
Użytkownik może otworzyć okno umożliwiające składanie wniosku do Urzędu za pomocą przycisku “Nowy wniosek” z panelu po lewej stronie
Po wybraniu ikony otworzy się okno “Nowy wniosek”:
Następnie należy wybrać przycisk “Nowy wniosek” - wybierz przedmiot wniosku
Pojawi się okno w którym Użytkownik może wybrać rodzaj wniosku który chce złożyć. Można wyszukiwać po kategoriach wniosków lub też użyć filtrowania wniosków:
W następnym kroku Użytkownik może wskazać obszar dla jakiego chce złożyć zamówienie/wniosek:
Dostępne są następujące opcje wyboru przedmiotu wniosku:
- wyszukanie obiektu poprzez kryteria ( jednostka ewidencyjna, obręb, arkusz, numer adres)
Można również zamieścić załącznik oraz dodać wyjaśnienia lub uwagi do zamówienia.
Po wybraniu obszaru należy wybrać przycisk
Użytkownik zostanie przekierowany do okna (koszyka) z zamówionymi pozycjami. Może na tym etapie powtórzyć wskazane wyżej kroki dla innej pozycji w “koszyku”. W podsumowaniu widoczna jest cena za zamówione materiały:
Jeśli użytkownik doda już wszystkie interesujące go pozycje do wniosku należy wybrać przycisk
Pojawi się okno z podsumowaniem wniosku - użytkownik może wskazać formę odbioru materiałów oraz osobę wyznaczoną do kontaktów w sprawie składanego wniosku:
Następnie należy wybrać przycisk . Pojawi się okno, w którym użytkownik musi wybrać zakres uprawnień do przetwarzania materiałów:
Po wybraniu opcji “Wyślij zamówienie”, pojawi się okno z potwierdzeniem zarejestrowania zamówienia wraz z nadanym numerem porządkowym.
Użytkownik może podejrzeć swoje wnioski za pomocą narzędzia “Moje wnioski” dostępnego z poziomu panelu po lewej stronie:
Otworzy się okno, w którym Użytkownik zobaczy wszystkie swoje wnioski wraz z ich statusem:
Tradycyjny przelew
W oknie “Moje wnioski” w zakładce “Opłaty,faktury” użytkownik może podejrzeć opłatę wystawioną do zamówienia. Jeśli opłacał zamówienie tradycyjnym przelewem internetowym, w tym miejscu może dodać potwierdzenie zapłaty za zamówienie:
Płatność internetowa online
W oknie “Moje wnioski” należy wybrać przycisk . Uzytkownik zobaczy okno z wystawionymi opłatami. Wybrane opłaty należy zaznaczyć a następnie wybrać opcję “Opłać”:
Po wybraniu przycisku użytkownik zostanie przekierowany do systemu płatności z którym zintegrowany jest Urząd. Sama płatność realizowana jest przez wybrany system zewnętrzny.