Przejdź do treści

WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników FAQ.


Wniosek o zakup działki

Z listy dostępnych wniosków należy wybrać pozycję: "Wniosek o zakup działki".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy dane podmiotu występującego o zakup działki uzupełniającej oraz lokalizację ogólną działki.

Widok części wniosku o zakup działki

Następnie należy wskazać działkę lub jej część poprzez wprowadzenie jej atrybutów, wskazanie zakresu lub zaznaczając ją na mapie.

Widok części wniosku o zakup działki

Po wybraniu opcji Wskaż przez atrybuty pojawi się okna "Wyszukiwanie działek".

Widok okna wyszukiwania działek

Po wybraniu działki zostanie ona naniesiona na mapę i wylistowana pod oknem lokalizacji.

Widok części wniosku o zakup działki

W następnym kroku należy wprowadzić wymagane uzasadnienie oraz załączyć wszystkie dokumenty powiązane z wnioskiem.

Widok części wniosku o zakup działki

Ostatnim krokiem będzie zaznaczenie wyboru formy dokumentacji, sposobu jej przekazania/odbioru oraz dostępnych informacji dodatkowych.

Widok części wniosku o zakup działki

Przed wysłaniem wniosku można wygenerować jego podgląd korzystając z opcji "Podgląd wniosku".

Podgląd wniosku

Jeżeli wygenerowany wniosek jest poprawny można go wysłać. Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.

Wysłany wniosek pojawi się na liście "Moje wnioski", gdzie można sprawdzać jego postęp i statusy oraz ewentualne dokumenty przesłane z Urzędu.

Widok listy z moimi wnioskami


Wniosek o udzielenie bonifikaty od opłat za trwały zarząd nieruchomościami Skarbu Państwa

Z listy dostępnych wniosków należy wybrać pozycję: "Wniosek o udzielenie bonifikaty od opłat za trwały zarząd nieruchomościami Skarbu Państwa".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy dane podmiotu występującego o wydanie decyzji.

Widok części wniosku o udzielenie bonifikaty

Kolejnym krokiem jest zaznaczenie działki/budynku, którego dotyczy składany wniosek. Można to zrobić wskazując bezpośrednio obiekt na mapie lub wyszukać go poprzez atrybuty.

Widok części mapy z zaznaczoną działką

Widok okna wyszukiwania działek

Po zaznaczeniu działki/budynku zostanie on wyświetlony pod mapą na liście (w oknie lokalizacji nieruchomości).

Widok części wniosku o udzielenie bonifikaty

W następnym kroku należy wprowadzić wymagane uzasadnienie oraz załączyć wszystkie dokumenty powiązane z wnioskiem.

Widok części wniosku o udzielenie bonifikaty

Ostatnim krokiem będzie zaznaczenie wyboru formy dokumentacji oraz sposobu jej przekazania/odbioru.

Widok części wniosku o udzielenie bonifikaty

Przed wysłaniem wniosku można wygenerować jego podgląd korzystając z opcji "Podgląd wniosku".

Widok podglądu wniosku

Jeżeli wygenerowany wniosek jest poprawny można go wysłać. Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.

Wysłany wniosek pojawi się na liście "Moje wnioski", gdzie można sprawdzać jego postęp i statusy oraz ewentualne dokumenty przesłane z Urzędu.

Widok listy ze złożonymi wnioskami


Wniosek użytkowników wieczystych o naliczenie opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz w sprawie wysokości opłaty za użytkowanie wieczyste

Z listy dostępnych wniosków należy wybrać pozycję: "Wniosek użytkowników wieczystych o naliczenie opłaty jednorazowej z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz w sprawie wysokości opłaty za użytkowanie wieczyste".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy dane podmiotu występującego o naliczenie opłaty, którym może być osoba fizyczna lub instytucja.

Widok części wniosku o naliczenie opłaty

Kolejnym krokiem jest zaznaczenie działki/budynku/lokalu, których dotyczy składany wniosek.

img_59.png

Działkę/budynek/lokal na mapie można odszukać poprzez wprowadzenie ich atrybutów, wskazanie przez zakres lub zaznaczając je bezpośrednio na mapie.

img_60.png

img_61.png

img_62.png

img_63.png

Po zaznaczeniu działki/budynku/lokalu zostaną one wyświetlone pod mapą na liście (w oknie lokalizacji).

Po zaznaczeniu markera "Dane pełnomocnika" ukazują się wymagane pola do wypełnienia.

img_64.png

UWAGA: Do niniejszego wniosku należy załączyć pełnomocnictwo od wnioskodawcy do podejmowania działań w jego imieniu wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej lub dokonać poniżej, bezpośrednio w aplikacji opłaty online.

W następnym kroku należy wprowadzić wymagane dokumenty powiązane z wnioskiem.

Widok części wniosku o naliczenie opłaty

Ostatnim krokiem będzie zaznaczenie wyboru formy dokumentacji, sposobu jej przekazania/odbioru oraz informacji dodatkowych.

Widok części wniosku o naliczenie opłaty

Przed wysłaniem wniosku można wygenerować jego podgląd korzystając z opcji "Podgląd wniosku".

Widok podglądu wniosku

Jeżeli wygenerowany wniosek jest poprawny można go wysłać. Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.

Wysłany wniosek pojawi się na liście "Moje wnioski", gdzie można sprawdzać jego postęp i statusy oraz ewentualne dokumenty przesłane z Urzędu.

Widok listy ze złożonymi wnioskami

Jeżeli po sprawdzeniu dokumentu przez Urząd wniosek okaże się niekompletny, Wnioskodawca otrzyma "Wezwanie do uzupełnienia dokumentów". Plik/pismo podpięte zostanie bezpośrednio pod złożony wniosek w zakładce "Lista dokumentów z Urzędu". Uzupełnienia można przesyłać w tym samym miejscu w polu "Dodaj nowy dokument do wniosku w celu uzupełnienia" w wyznaczonym przez Urząd terminie.

Widok wezwania do uzupełnienia podpiętego do wniosku

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Urząd przygotowuje i wysyła dokument z informacją o opłacie jednorazowej za przekształcenie użytkowania wieczystego na własność. Wnioskodawca musi pobrać dokument, aby się z nim zapoznać.

Na tym etapie Wnioskodawca może wykonać przelew (zgodnie z informacjami zawartymi w piśmie) i dodać jego potwierdzenie lub dokonać płatności online z tego poziomu.

Po zarejestrowaniu należnej opłaty przez Urząd zostanie wygenerowane zaświadczenie o wniesieniu opłaty za przekształcenie użytkowania wieczystego na własność.

Widok załączonych dokumentów przez Urząd i opcji dokonania płatności online


Wniosek o dzierżawę działki stanowiącej własność Skarbu Państwa lub Gminy

Z listy dostępnych wniosków należy wybrać pozycję: "Wniosek o dzierżawę działki stanowiącej własność Skarbu Państwa lub Gminy".

Po poprawnym zalogowaniu się przez np. profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy dane podmiotu występującego o zakup dzierżawę nieruchomości.

Widok części wniosku z danymi podmiotu

Następnie należy uzupełnić "Rodzaj wniosku" z rozwijalnej listy.

Widok rozwiniętych opcji rodzaju wniosku

Przy wyborze rodzaju wniosku jako "Aneks do istniejącej dzierżawy" należy uzupełnić poniższe pola:

Widok okien do uzupełnienia - znaku umowy dzierżawy, opisu zmiany w umowie oraz daty rozpoczęcia obowiązywania aneksu

Przy wyborze rodzaju wniosku jako "Nowa umowa dzierżawy" pojawią się dodatkowe okna do wypełnienia:

Widok okien lokalizacji nieruchomości, powierzchni nieruchomości, celu dzierżawy i okresu dzierżawy nieruchomości

Okno "Powierzchni nieruchomości" posiada standardowe funkcje wyświetlania i wyszukiwania. Po wybraniu ikony z warstwami pojawiają się opcje prezentacji treści na mapie.

Widok opcji wyświetlania warstwowego na mapie

Następnie należy wskazać nieruchomość poprzez wprowadzenie jej atrybutów, wskazanie zakresu lub zaznaczając ją na mapie.

Widok dostępnych opcji wyszukiwania

Po wybraniu opcji "Wskaż przez atrybuty" pojawi się okna "Wyszukiwanie działek".

Widok okna wyszukiwania działek

Po wybraniu działki zostanie ona naniesiona na mapę i wylistowana pod oknem lokalizacji.

Jeżeli przy składaniu wniosku występuje pełnomocnik, należy zaznaczyć marker przy kolejnym obszarze, co spowoduje rozwinięcie dodatkowych pól do uzupełnienia.

Widok okna danych pełnomocnika do uzupełnienia

UWAGA: Do niniejszego wniosku należy załączyć pełnomocnictwo od wnioskodawcy do podejmowania działań w jego imieniu wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

W następnym kroku należy załączyć wszystkie dokumenty powiązane z wnioskiem.

Widok okna do wprowadzenia załączników do wniosku

Kolejnym krokiem będzie zaznaczenie wyboru formy dokumentacji oraz sposobu jej przekazania/odbioru.

Widok okien wyboru formy dokumentacji i jej przekazania

Ostatnim krokiem jest podgląd/wysłanie wniosku.

Widok deklaracji i opcji wysłania i podglądu wniosku

Przed wysłaniem wniosku można wygenerować jego podgląd, korzystając z opcji "Podgląd wniosku".

Widok podglądu wniosku

Jeżeli wygenerowany wniosek jest poprawny, to można go wysłać. Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go, np. profilem zaufanym.

Widok opcji podpisu dokumentu

Wysłany wniosek pojawi się na liście "Moje wnioski", gdzie można sprawdzać jego postęp i statusy oraz ewentualne dokumenty przesłane z Urzędu.

Widok listy z wnioskami Operatora

Jeżeli po sprawdzeniu dokumentu przez Urząd wniosek okaże się niekompletny, Wnioskodawca otrzyma "Wezwanie do uzupełnienia dokumentów". Plik/pismo podpięte zostanie bezpośrednio pod złożony wniosek w zakładce "Lista dokumentów z Urzędu". Uzupełnienia można przesyłać w tym samym miejscu w polu "Dodaj nowy dokument do wniosku w celu uzupełnienia" w wyznaczonym przez Urząd terminie.

Widok wezwania do uzupełnienia podpiętego do wniosku

Po rozpatrzeniu wniosku i wydaniu zgody na dzierżawę Urząd przygotowuje umowę, którą po podpisaniu przesyła do Wnioskodawcy. Wnioskodawca na tym etapie musi ją pobrać, podpisać i załączyć finalną wersję w polu "Dodaj podpisaną umowę...".

Widok załączonego dokumentu przez Urząd i pola do wprowadzenia pliku przez Wnioskodawcę


Wniosek o wyrażenie zgody na zajęcie nieruchomości stanowiącej własność Gminy lub Skarbu Państwa w celu przeprowadzenia lub wykonania urządzeń technicznych

Z listy dostępnych wniosków należy wybrać pozycję: "Wniosek o wyrażenie zgody na zajęcie nieruchomości stanowiącej własność Gminy lub Skarbu Państwa w celu przeprowadzenia lub wykonania urządzeń technicznych".

Po poprawnym zalogowaniu się przez np. profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy dane wnioskodawcy, którym może być osoba fizyczna lub instytucja.

Widok pola do wprowadzenia danych wnioskodawcy

Następnie należy wybrać z rozwijalnej listy właściciela nieruchomości, którym może być Gmina lub Skarb Państwa, oraz wpisać cel budowy.

Widok pola na określenie właściciela nieruchomości oraz pola do wprowadzenia celu budowy

Kolejnym krokiem jest zaznaczenie działki, której dotyczy składany wniosek.

Widok okna do wskazania lokalizacji

Po wybraniu ikony z warstwami pojawiają się opcje prezentacji treści na mapie.

Widok opcji wyświetlania warstwowego na mapie

Działkę można wskazać poprzez wprowadzenie jej atrybutów, wskazanie przez punkt/łamaną lub poligon lub wyszukanie przez zakres/id z pliku.

Widok opcji wyszukiwania działek

Po wybraniu opcji "Wskaż przez atrybuty" pojawia się okno wyszukiwania:

Widok okna wyszukiwania przez atrybuty

Po zaznaczeniu działki zostanie ona wyświetlona pod mapą na liście.

Jeżeli przy składaniu wniosku występuje pełnomocnik, należy zaznaczyć marker przy kolejnym obszarze, co spowoduje rozwinięcie dodatkowych pól do uzupełnienia.

Widok okna z danymi pełnomocnika do uzupełnienia

UWAGA: Do niniejszego wniosku należy załączyć pełnomocnictwo od wnioskodawcy do podejmowania działań w jego imieniu wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.

W następnym kroku należy załączyć wszystkie dokumenty powiązane z wnioskiem.

Widok okna do wprowadzania załączników do wniosku

Kolejnym krokiem będzie zaznaczenie wyboru formy dokumentacji oraz sposobu jej przekazania/odbioru.

Widok dostępnych opcji formy przekazania/odbioru dokumentacji

Ostatnim krokiem jest podgląd/wysłanie wniosku.

Widok deklaracji i opcji wysłania i podglądu wniosku

Przed wysłaniem wniosku można wygenerować jego podgląd, korzystając z opcji "Podgląd wniosku".

Widok podglądu wniosku

Jeżeli wygenerowany wniosek jest poprawny, to można go wysłać. Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go, np. profilem zaufanym.

Widok opcji podpisu dokumentu

Wysłany wniosek pojawi się na liście "Moje wnioski", gdzie można sprawdzać jego postęp i statusy oraz ewentualne dokumenty przesłane z Urzędu.

Widok listy z wnioskami Operatora

Jeżeli po sprawdzeniu dokumentu przez Urząd wniosek okaże się niekompletny, Wnioskodawca otrzyma "Wezwanie do uzupełnienia dokumentów". Plik/pismo podpięte zostanie bezpośrednio pod złożony wniosek w zakładce "Lista dokumentów z Urzędu". Uzupełnienia można przesyłać w tym samym miejscu w polu "Dodaj nowy dokument do wniosku w celu uzupełnienia" w wyznaczonym przez Urząd terminie.

Widok wezwania do uzupełnienia podpiętego do wniosku