Przejdź do treści

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu Frequently Asked Questions). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach: na stronie głównej każdego WebEWIDa lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa.

Widok miejsca w którym znajduje się ikonka FAQ


INNE WNIOSKI


Wniosek o zmianę danych w EGiB

Po wybraniu usługi "Inne wnioski" na Portalu Obsługi Klienta ukazuje się lista dostępnych wniosków do wybrania.

Widok strony z listą dostępnych wniosków

Z listy należy wybrać pozycję: "Wniosek o zmianę danych w ewidencji gruntów i budynków".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy wnioskodawcę oraz zakres zgłaszanej zmiany.

Widok części wniosku zgłoszenia zmiany danych

Działkę/budynek, w której nastąpiły zmiany można wybrać podając jej numer i obręb lub wskazując ją na mapie.

Widok części wniosku zgłoszenia zmiany danych

Po wybraniu opcji Wskaż przez atrybuty pojawi się okna "Wyszukiwanie działek".

Widok okna wyszukiwania działek

Po wybraniu działki/budynku zostaną one naniesione na mapę.

W następnym kroku podajemy wykaz prawa przysługującego wnioskodawcy z rozwijalnej listy.

Widok części wniosku zgłoszenia zmiany danych

Wszystkie dokumenty powiązane z wnioskiem można dołączyć w odpowiednim oknie:

Widok okna do wprowadzania załączników

Jeżeli wszystko zostało uzupełnione poprawnie zaznaczamy marker o przetwarzaniu danych osobowych i wysyłamy wniosek.

Widok części wniosku zgłoszenia zmiany danych

Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.


Wniosek o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów

Po wybraniu usługi "Inne wnioski" na Portalu Obsługi Klienta ukazuje się lista dostępnych wniosków do wybrania.

Widok strony z listą dostępnych wniosków

Z listy należy wybrać pozycję: "Wniosek o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Wprowadzamy wnioskodawcę.

Widok części wniosku o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów

Działkę, dla której ma zostać przeprowadzona klasyfikacja można wybrać podając jej numer i obręb lub wskazując ją na mapie.

Widok okna z lokalizacją gruntu

Po wybraniu opcji Wskaż przez atrybuty pojawi się okna "Wyszukiwanie działek".

Widok okna wyszukiwania działek

Po wybraniu działki/budynku zostaną one naniesione na mapę.

W następnym kroku podajemy wykaz prawa przysługującego wnioskodawcy z rozwijalnej listy oraz wpisujemy uzasadnienie.

Widok części wniosku o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów

Należy załączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej i inne dokumenty powiązane z wnioskiem.

Widok pola do wprowadzania załączników

Sposób odbioru można ustawić jako wysyłka pod wskazany adres.

Jeżeli wszystko zostało uzupełnione poprawnie zaznaczamy marker o przetwarzaniu danych osobowych i wysyłamy wniosek.

Widok części wniosku zgłoszenia zmiany danych

Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.


Wniosek o aktualizację informacji zawartych w EGiB na wniosek podmiotów zgodnie z art.24 ust.2a pkt.2 i art.22 ust.2 - PGiK

Po wybraniu usługi "Inne wnioski" na Portalu Obsługi Klienta ukazuje się lista dostępnych wniosków do wybrania.

Widok strony z listą dostępnych wniosków

Z listy należy wybrać pozycję: "Wniosek o aktualizację informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków na wniosek podmiotów zgodnie z art.24 ust.2a pkt.2 i art.22 ust.2 - PGiK".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Podajemy wnioskodawcę oraz zakres zgłaszanej aktualizacji.

Widok części wniosku aktualizacyjnego

Działkę/budynek, w której nastąpiły zmiany można wybrać podając jej numer i obręb lub wskazując ją na mapie.

Widok pola lokalizacji nieruchomości, której dotyczy aktualizacja

Po wybraniu opcji Wskaż przez atrybuty pojawi się okna "Wyszukiwanie działek".

Widok okna wyszukiwania działek

Po wybraniu działki/budynku zostaną one naniesione na mapę.

Wszystkie dokumenty powiązane z wnioskiem można dołączyć w odpowiednim oknie:

Widok pola do wprowadzania załączników

Jeżeli wszystko zostało uzupełnione poprawnie zaznaczamy marker o przetwarzaniu danych osobowych i wysyłamy wniosek.

Widok części wniosku zgłoszenia zmiany danych

Podczas wysyłania wniosku zostaniemy poproszeni o podpisanie go profilem zaufanym.


Wniosek do prezentacji/zgłaszania uwag do wyłożonego projektu EGiB

Po wybraniu usługi "Inne wnioski" na Portalu Obsługi Klienta ukazuje się lista dostępnych wniosków do wybrania.

Widok strony z listą dostępnych wniosków

Z listy należy wybrać pozycję: "Wniosek do prezentacji/zgłaszania uwag do wyłożonego projektu ewidencji gruntów i budynków"

Logowanie odbywa się na dwa sposoby:

  • Profil Zaufany - weryfikacja Użytkownika odbywa się poprzez numer PESEL.

  • Użytkownik i hasło - dane do logowania nadawane są przez Ośrodek (jeżeli osoba prawna nie posiada jeszcze konta, musi skontaktować się ze Starostwem/Urzędem).

WYPEŁNIENIE WNIOSKU UŻYWAJĄC PROFILU ZAUFANEGO:

Widok okna logowania

Po zalogowaniu może pojawić się poniższy komunikat.

Jeżeli Użytkownik nie ma przypisanych przedmiotów podlegających modernizacji może również zaznaczyć zakres na mapie obejmujące wg wnioskodawcy przedmioty będące w jego władaniu. Po zaznaczeniu zakresu wnioskodawca ma możliwość wpisania uwag do wskazanego zakresu.

Widok komunikatu o braku przedmiotów podlegających modernizacji

Wygenerowany wniosek należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

W części "Lokalizacja" można wyszukać działkę/budynek poprzez zaznaczenie zakresu lub konkretne wskazanie w menu głównym.

Widok opcji wyszukiwania

Widok okna wyszukiwania działek

Po lewej stronie zakładki znajdują się opcje, które po zaznaczeniu wyświetlają wybrane informacje na mapie. Stan po modernizacji wyświetla się na mapie na kolor czerwony.

Widok okna lokalizacji z zaznaczonym stanem po modernizacji

Wybrany lub zaznaczony zakres do modernizacji pojawia się na liście pod mapą.

Uwagi można wprowadzić w oknie pod listą wybranych zakresów.

Widok listy wybranych zakresów i pola do wprowadzenia uwag

Wszystkie dokumenty powiązane ze zgłoszeniem zmian można dołączyć w odpowiednim oknie:

Widok okna do wprowadzenia załączników

Okna: "Pouczenie", "Procedura" oraz "Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych" wyświetlają informacje wprowadzone odgórnie przez Ośrodek. Poniższych okien może również nie być na wniosku, jeśli instytucja zaznaczy odpowiednie funkcje po swojej stronie.

Widok okien z pouczeniem, procedurą i klauzulami

Ostatnim krokiem jest akceptacja komunikatu wyświetlanego na niebiesko.

Widok komunikatu o przetwarzaniu danych osobowych

Przed złożeniem wniosku można wygenerować jego podgląd.

Widok okna wniosku z zaznaczoną opcją podglądu

Podgląd wygenerowanego wniosku

Jeżeli wszystkie dane da wniosku się zgadzają należy wysłać wniosek.

Widok okna wniosku z zaznaczoną opcją wysłania wniosku

WYPEŁNIENIE WNIOSKU UŻYWAJĄC LOGINU I HASŁA:

Poniżej przedstawiono dodatkowe kroki/różnice w porównaniu z wypełnieniem wniosku z użyciem Profilu Zaufanego.

  1. W oknie "Osoba prawna zgłaszająca uwagi" należy wybrać z rozwijalnej listy odpowiednią osobę którą reprezentujemy ( osobę tą przypisuję urząd podczas procesu zakładania konta po przedstawieniu odpowiednich dokumentów potwierdzających nasze pełnomocnictwo do reprezentowania danej osoby prawnej w danym zakresie).

Widok okna z rozwijalną listą wyboru osób prawnych

Po wybraniu z listy osoby, którą reprezentujemy, program wczytuje wszystkie działki/budynki/lokale, będące we władaniu wybranej osoba prawnej w obrębach, które aktualnie podlegają wyłożeniu operatu z modernizacji EGiB.

Widok okna z wyszukanymi pozycjami przypisanymi do osoby prawnej

Poprzez kliknięcie na identyfikator działki/budynku lewym klawiszem myszy, program generuje fragment mapy z zaznaczonym obiektem (działką/budynkiem) w górnym oknie z prezentacją graficzną. Obok wygenerowanego fragmentu mapy znajdują się opcje do wyboru, które ukazują różne stany obiektu (aktualny stan EGiB lub stan, jaki będzie po modernizacji).

Widok okna z wygenerowanym fragmentem mapy

  1. Uwagi do konkretnego obszaru/budynku/działki/lokalu należy wpisać po prawej stronie w oknie: "Działki we władaniu, które brały udział w modernizacji".

Widok części okna z obszarem do wprowadzenia uwag

Po uzupełnieniu uwag można dołączyć wszystkie dokumenty powiązane ze składanym wnioskiem z uwagami do przedmiotów podlegających modernizacji.

Użytkownik po wysłaniu wniosku z uwagami może przejść do listy "Moje wnioski" w personalnej skrzynce odbiorczej dedykowanej e-usługi i zobaczyć wszystkie wysłane wnioski i ich statusy.

Po rozpatrzeniu uwag przez urząd i przesłaniu odpowiedzi wnioskodawcy o sposobie rozpatrzenia uwag do personalnej skrzynki odbiorczej wnioskodawcy dedykowanej e-usługi, system udostępnia je w e-usłudze na liście wniosków (po rozwinięciu szczegółów wniosku). Wnioskodawca ma możliwość pobrania dokumentu przesłanego z urzędu i zapoznania się ze sposobem rozpatrzenia uwag.

Widok listy załączonych dokumentów do wniosku


Udostępnienie danych dla Służby Geodezyjnej i Kartograficznej

Po wybraniu usługi "Inne wnioski" na Portalu Obsługi Klienta ukazuje się lista dostępnych wniosków do wybrania.

Widok strony z listą dostępnych wniosków

Z listy należy wybrać pozycję: "Udostępnienie danych dla Służby Geodezyjnej i Kartograficznej".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany Użytkownik może otrzymać poniższy komunikat:

Widok komunikatu o braku przypisanego petenta organu

Aktywacja konta "pracownika organu SGiK" będzie wymagać złożenia przez właściwy organ odrębnego wniosku wskazującego na jego reprezentacje przez konkretną osobę.

Po przypisaniu petenta organu SGiK, Użytkownik może wrócić do Portalu Obsługi Klienta i wybrać wniosek "Udostępnienie danych dla Służby Geodezyjnej i Kartograficznej".

Po poprawnym zalogowaniu przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

"Organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej" jest uzupełniany automatycznie. "Dane kontaktowe" są możliwe do edycji.

Widok części wniosku z danymi Wnioskodawcy

"Zakres pracy" musi zostać wprowadzony. Po jego zaznaczeniu dane wyświetlą się w tabeli pod widokiem mapy.

Widok okna zakresu pracy z zaznaczonym polem

Następnie należy uzupełnić wszystkie stosowne informacje w prezentowanych poniżej oknach.

Widok części wniosku

Okna: "Pouczenie", "Procedura" oraz "Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych" wyświetlają informacje wprowadzone odgórnie przez Ośrodek. Poniższych okien może również nie być na wniosku, jeśli instytucja zaznaczy odpowiednie funkcje po swojej stronie.

Widok okien z pouczeniem, procedurą i klauzulą informacyjną

Jeżeli wszystko zostało uzupełnione poprawnie należy zaznaczyć marker o przetwarzaniu danych osobowych i wysłać wniosek.

Przed złożeniem wniosku można wygenerować jego podgląd.

Widok okna wniosku z zaznaczoną opcją podglądu


Wniosek o nadanie uprawnień systemowych do portalu

Po wybraniu usługi "Inne wnioski" na Portalu Obsługi Klienta ukazuje się lista dostępnych wniosków do wybrania.

Widok strony z listą dostępnych wniosków

Z listy należy wybrać pozycję: "Wniosek o nadanie uprawnień systemowych do portalu".

Po poprawnym zalogowaniu się przez profil zaufany wyświetli się wniosek, który należy uzupełnić. Pola podświetlone na niebiesko są obligatoryjne.

Widok części wniosku o nadanie uprawnień systemowych do portalu

W polu "Uprawnienia" należy wybrać z listy odpowiedni portal.

Widok pola uprawnień z rozwiniętą listą wyboru

Po wybraniu konkretnego portalu pojawi się dodatkowe pole z informacjami do uzupełnienia. Dodatkowe dokumenty powiązane z wnioskiem można załączyć w polu "Załączniki".

Widok części wniosku o nadanie uprawnień systemowych do portalu

Okna: "Pouczenie", "Procedura" oraz "Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych" wyświetlają informacje wprowadzone odgórnie przez Ośrodek. Poniższych okien może również nie być na wniosku, jeśli instytucja zaznaczy odpowiednie funkcje po swojej stronie.

Widok okna z klauzulą informacyjną

Jeżeli wszystko zostało uzupełnione poprawnie należy zaznaczyć marker o przetwarzaniu danych osobowych i wysłać wniosek.

Przed złożeniem wniosku można wygenerować jego podgląd.

Widok okna wniosku z zaznaczoną opcją podglądu