Przejdź do treści

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu Frequently Asked Questions). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach: na stronie głównej każdego WebEWIDa lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa.

Widok miejsca w którym znajduje się ikonka FAQ


PORTAL RZECZOZNAWCY


Wgląd do zbioru dokumentów

Przycisk Widok na opcję modułu portalu rzeczoznawcy: wgląd do zbioru dokumentów znajdujący się w panelu bocznym po lewej stronie otwiera okno umożliwiające wgląd do zbioru dokumentów.

Widok okna do zamawiania wglądu do zbiorów dokumentów

Aby dokonać wglądu do zbioru należy się upewnić, że nasze saldo jest dodatnie. Jeśli tak nie jest, to musimy je doładować klikając przycisk "Złóż zamówienie" określając przy tym liczbę jednostek, za które chcemy zapłacić.

Następnie przechodzimy do płatności i dokonujemy zapłaty (tak jak w punkcie: Moje zamówienie i opłaty online).

Po doładowaniu konta zaznaczamy jednostkę ewidencyjną, a następnie "Rozpocznij wgląd".

UWAGA: Przed rozpoczęciem wglądu do zbioru dokumentów zaleca się sprawdzenie, czy do transakcji/wyceny podpięte są w bazie zbiory (akty notarialne).

Widok okna do zamawiania wglądu do zbiorów dokumentów z zaznaczoną na zielono wybraną jednostką ewidencyjną

Historia wglądów użytkownika znajduje się pod przyciskiem Widok na opcję modułu portalu rzeczoznawcy: Historia wglądów.

Widok okna z wylistowaną historią wglądów do zbioru dokumentów

Aby rozpocząć przeglądanie zbiorów należy przejść do okna "Wyszukiwanie transakcji/wyceny". Kolumna "Wgląd do zbiorów" mówi nam o tym, czy wgląd jest aktywny (jeśli jest aktywny pojawi się wpis "Tak", jeśli nie: "n/d"). W kolumnie "Zbiór" zawarta jest informacja czy zbiór danych do danej transakcji/wyceny jest w bazie, czyli czy podpięte są pod tą transakcję jakiekolwiek dokumenty.

Widok okna wyszukiwania transakcji i wyceny

Zaznaczamy interesującą nas transakcję/wycenę, a następnie klikamy przycisk Ikona z aparatem i napisem: Zbiór. Pojawia się okno z dokumentami, które możemy podglądnąć za pomocą przycisku "Podgląd dokumentów".

widok okna z wylistowanymi dostępnymi plikami zbioru razem z opcjami menu


Wyszukiwanie transakcji

Przycisk Ikona z napisem: Wyszukiwanie transakcji znajdujący się w panelu bocznym po lewej stronie okna powoduje uruchomienie kartoteki transakcji/wyceny.

Widok okna wyszukiwania transakcji i wyceny

Przyciski Widok na ikony menu: niebieski plus, niebieski minus, niebieski znak X, dwa niebieskie pola z zaznaczonymi markerami, dwa niebieskie pola bez zaznaczonych markerów służą odpowiednio do dodawania pozycji do listy, usuwania pozycji z listy, wyczyszczenia wszystkich wyszukanych pozycji, zaznaczania/odznaczania wszystkich pozycji, wczytania transakcji powiązanych z dokumentem wybranej transakcji, wyszukania transakcji poprzez wskazanie zakresu na mapie.

Po kliknięciu w przycisk Ikona niebieskiego plusa uruchamia się wyszukiwarka. Pozwala na wyszukanie odpowiednich transakcji/wycen, działek, budynków lub lokali w zależności od określonych atrybutów.

Widok okna wyszukiwania transakcji po atrybutach

Po wybraniu odpowiednich opcji klikamy "Zastosuj filtr" i wyszukane pozycje dodają się do listy. Kolejne wyszukiwania powodują zwiększanie obecnej listy o kolejne rekordy.


Wyszukiwanie transakcji z użyciem mapy

Aby włączyć widok mapy należy wybrać "Mapa" po lewej stronie okna portalu. Za pomocą ikony pinezki można wyświetlić pełny widok mapy, ukrywając wyszukiwanie transakcji. Dzięki temu możemy ustawić widok mapy dokładnie w miejscu, z którego będziemy chcieli dodać transakcje.

Widok okna portalu i okna wyszukiwania transakcji/wyceny

Po ustawieniu widoku mapy można powrócić do wyszukiwania transakcji, wyłączając podgląd mapy w prawym dolnym rogu, bądź ikonką pinezki w prawym górnym.

Widok mapy

Aby wyszukać transakcje po zakresie, wybieramy niebieski znak plusa – "Szukaj".

Widok okna wyszukiwania transakcji/wyceny z zaznaczoną ikoną niebieskiego plusa

Na zakładce "Transakcja/wycena" wybieramy rysowanie zakresu na mapie.

Widok okna wyszukiwania po atrybutach

Lewym klawiszem myszy rysujemy zakres. Po dodaniu ostatniego punktu klikamy na mapie prawym klawiszem myszy i wybieramy "Zakończ".

Widok okna mapy z zaznaczonym obszarem i podświetlonym podmenu

Jeżeli zakres nam odpowiada, wybieramy "Gotowe" w prawym dolnym rogu okna. Zakres zostanie dodany do naszych kryteriów i uwzględniony przy przeszukiwaniu transakcji.

Widok okna wyszukiwania po atrybutach z dodanym zakresem

dy zastosujemy filtr wyszukiwania, na listę transakcji zostaną dodane wszystkie, które spełniają wybrane kryteria w danym zakresie.

Widok okna wyszukiwania transakcji/wyceny z rekordami na liście


Złożenie zamówienia na zbiór danych/wyciąg

Po wyszukaniu transakcji możemy złożyć zamówienie na zbiór danych lub wyciąg. Zaznaczamy interesujące nas pozycje (kilka rekordów zaznaczamy trzymając jednocześnie klawisz Ctrl), następnie wybieramy przycisk Ikona wózka z napisem: Złóż wniosek, który przekieruje nas do formularza zamówienia:

Widok okna zamówienia dla wybranych transakcji i wycen

Wybieramy zakres uprawnień oraz format (w przypadku zbioru danych), a następnie dokonujemy zamówienia.

Widok okna potwierdzającego złożenie wniosku


Moje zamówienie i opłaty online

Aby zobaczyć swoje zamówienie klikamy przycisk Widok na opcję modułu portalu rzeczoznawcy: Moje wnioski, znajdujący się w lewej części okna aplikacji.

Widok okna z wylistowanymi złożonymi wnioskami

Z pozycji tego okna możemy również dokonać płatności elektronicznej za zamówione materiały. Klikamy przycisk "Opłać online" - wyświetli się okno zawierające listę wszystkich opłat.

Widok okna płatności elektronicznych do zapłaty

Zaznaczamy rachunek/rachunki (gdy chcemy zaznaczyć kilka rachunków jednocześnie trzymamy klawisz Ctrl i wybieramy pozycje), następie klikamy "Opłać". Nastąpi przekierowanie na stronę, gdzie wybierzemy sposób płatności.

W przypadku, gdy transakcja z jakiegoś powodu nie zostanie zakończona opłata znajdzie się w zakładce "Trwające".

Widok okna trwających płatności elektronicznych

Aby ją zrealizować należy ją zaznaczyć, a następnie kliknąć "Anuluj transakcję" (wówczas opłata wróci do zakładki "Do zapłaty") i wykonać powyższe czynności ponownie.


Pobieranie zamówionych dokumentów

Po opłaceniu zamówienia jego status powinien się zmienić z "WYCENIONE" na "ZREALIZOWANE", a w zakładce "Opłaty, faktury" będzie widoczna data zapłaty.

Widok okna z aktywną zakładką opłaty, faktury dla złożonych wniosków

Po przejściu do zakładki "Dokumenty" możemy pobrać zamówione przez nas materiały zaznaczając je, a następnie klikając Ikona ze strzałką w dół.

Widok okna z aktywną zakładką dokumenty dla złożonych wniosków