Przejdź do treści

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu Frequently Asked Questions). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach: na stronie głównej każdego WebEWIDa lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa.

Widok miejsca w którym znajduje się ikonka FAQ


PORTAL INTERESANTA

Aby skorzystać z e-Usługi Użytkownik może zalogować się na swoje konto za pomocą loginu i hasła (jeśli je posiada) lub skorzystać z e-usługi bez zakładania konta (z wykorzystaniem logowania przez login.gov.pl).

Za pomocą tej usługi użytkownik może złożyć wniosek o udostępnienie materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego lub o wypis/wyrys z ewidencji gruntów i budynków.


Składanie wniosku

Użytkownik może otworzyć okno umożliwiające składanie wniosku do Urzędu z pomocą przycisku "Nowy wniosek" z panelu po lewej stronie:

Widok opcji modułu portalu interesanta

Pojawi się również okno "Wyrób przedmiotu wniosku" gdzie można rozpocząć składanie wniosku od wskazania pozycji cennikowej jaka ma zostać zamówiona.

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

W następnym kroku Użytkownik może wskazać obszar dla jakiego chce złożyć zamówienie/wniosek:

Widok okna z uszczegółowieniem przedmiotu wniosku

Dostępne są następujące opcje wyboru przedmiotu wniosku:

Ikona czerwonego plusa - wyszukanie obiektu poprzez kryteria (jednostka ewidencyjna, obręb, arkusz, numer adres),

Ikona pola do wskazania - wskazanie obiektu z mapy,

Ikona szarej lupy - podgląd obiektu,

Ikona czerwonego minusa - usunięcie pozycji z listy.

Udostępnienie zbioru EGiB

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Klikając dwa razy na daną pozycję należy określić zakres. Można go narysować lub wczytać z pliku WKT.

Widok okna z uszczegółowieniem przedmiotu wniosku

Wybierając wskazanie przez zakres na mapie Użytkownik lewym klawiszem myszy rysuje poligon na mapie. Aby zakończyć rysowanie poligonu należy kliknąć na ostatni narysowany punkt ponownie i wybrać opcję "Zakończ". Następnie w prawym dolnym rogu należy wybrać opcję "Gotowe".

Widok narysowanego obszaru

Działki z zakresu zostaną dodane do listy wybranych obiektów.

Obszar został dodany do przedmiotu wniosku, który należy zaakceptować klikając "Dodaj do wniosku"

Widok okna z uszczegółowieniem wniosku z wczytanym obszarem na liście

Do wniosku można wprowadzić więcej niż jedną pozycję, ale musi mieć ten sam sposób odbioru danych.

Widok okna nowego wniosku z wczytanym przedmiotem

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Wrysowanie i dodanie obszaru należy wykonać tak samo jak opisano wyżej.

Po dodaniu wszystkich zakresów przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie należy uzupełnić osobę do kontaktu.

Widok okna nowego wniosku z wczytanymi pozycjami na liście

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów oraz wykazanie interesu prawnego.

Widok okna podsumowania wniosku

Widok okna podsumowania wniosku

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

Widok okna podsumowania zamówienia

Po wybraniu opcji "Wyślij zamówienie" Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dla niektórych spraw dokument obliczenia opłaty może zostać wygenerowany automatycznie, co umożliwi dokonanie płatności elektronicznej zaraz po założeniu sprawy. W innym przypadku dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany przez urzędnika podczas obsługi wniosku.

Widok okna z wnioskami

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

Widok okna z płatnościami elektronicznymi

Po opłaceniu wniosku, gdy dane zostaną przygotowane, sprawa zmieni status.

Jeżeli Użytkownik podczas składania wniosku zaznaczył sposób udostępniania "skrzynka odbiorcza e-usługi (w portalu)", to przygotowane i opłacone dokumenty będą dostępne w oknie "Moje wnioski" w zakładce "Dokumenty".

Widok okna z wnioskami z zakładką: Dokumenty

Udostępnienie zbioru BDOT

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Klikając dwa razy na daną pozycję należy określić zakres. Można go narysować lub wczytać z pliku WKT.

Widok okna z uszczegółowieniem przedmiotu wniosku

Wybierając wskazanie przez zakres na mapie Użytkownik lewym klawiszem myszy rysuje poligon na mapie. A by zakończyć rysowanie poligonu należy kliknąć na ostatni narysowany punkt ponownie i wybrać opcję "Zakończ". Następnie w prawym dolnym rogu należy wybrać opcję "Gotowe".

Widok narysowanego obszaru

Działki z zakresu zostaną dodane do listy wybranych obiektów.

Obszar został dodany do przedmiotu wniosku, który należy zaakceptować klikając "Dodaj do wniosku".

Widok okna z uszczegółowieniem przedmiotu wniosku z wczytaną pozycją na liście

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

Widok okna nowego wniosku

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

Widok okna podsumowania wniosku

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

Widok okna podsumowania zamówienia

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dla niektórych spraw dokument obliczenia opłaty może zostać wygenerowany automatycznie, co umożliwi dokonanie płatności elektronicznej zaraz po założeniu sprawy. W innym przypadku dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany przez urzędnika podczas obsługi wniosku.

Widok okna: Moje wnioski

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

Widok okna płatności elektronicznych

Po opłaceniu wniosku, gdy dane zostaną przygotowane, sprawa zmieni status. Jeżeli Użytkownik podczas składania wniosku zaznaczył sposób udostępniania "skrzynka odbiorcza e-usługi (w portalu)", to przygotowane i opłacone dokumenty będą dostępne w oknie "Moje wnioski" w zakładce "Dokumenty".

Widok okna z wnioskami z zakładką: Dokumenty

Udostępnienie zbioru GESUT

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Klikając dwa razy na daną pozycję należy określić zakres. Można go narysować lub wczytać z pliku WKT.

Widok narysowanego obszaru

Działki z zakresu zostaną dodane do listy wybranych obiektów.

Obszar został dodany do przedmiotu wniosku, który należy zaakceptować klikając "Dodaj do wniosku"

Widok okna z uszczegółowieniem przedmiotu wniosku z wczytaną pozycją na liście

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

Widok okna nowego wniosku

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

Widok okna podsumowania wniosku

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

Widok okna podsumowania zamówienia

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dla niektórych spraw dokument obliczenia opłaty może zostać wygenerowany automatycznie, co umożliwi dokonanie płatności elektronicznej zaraz po założeniu sprawy. W innym przypadku dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany przez urzędnika podczas obsługi wniosku.

Widok okna: Moje wnioski

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

Widok okna płatności elektronicznych

Po opłaceniu wniosku, gdy dane zostaną przygotowane, sprawa zmieni status. Jeżeli Użytkownik podczas składania wniosku zaznaczył sposób udostępniania "skrzynka odbiorcza e-usługi (w portalu)", to przygotowane i opłacone dokumenty będą dostępne w oknie "Moje wnioski" w zakładce "Dokumenty".

Widok okna z wnioskami z zakładką: Dokumenty

Udostępnienie zbioru RCN

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Należy w nim podać odpowiednie kryteria transakcji korzystając z 5 dostępnych zakładek.

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku

Im więcej parametrów zadamy, tym więcej wyszukiwana transakcja musi spełniać.

Po wprowadzeniu pożądanych parametrów i wybraniu opcji "Znajdź", ilość znalezionych transakcji wyświetli się pod przyciskiem "Dodaj do wniosku X nieruchomości".

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

Widok okna nowego wniosku

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

Widok okna podsumowania wniosku

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

Widok okna podsumowania zamówienia

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dla niektórych spraw dokument obliczenia opłaty może zostać wygenerowany automatycznie, co umożliwi dokonanie płatności elektronicznej zaraz po założeniu sprawy. W innym przypadku dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany przez urzędnika podczas obsługi wniosku.

Widok okna: Moje wnioski

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

Widok okna płatności elektronicznych

Po opłaceniu wniosku, gdy dane zostaną przygotowane, sprawa zmieni status. Jeżeli Użytkownik podczas składania wniosku zaznaczył sposób udostępniania "skrzynka odbiorcza e-usługi (w portalu)", to przygotowane i opłacone dokumenty będą dostępne w oknie "Moje wnioski" w zakładce "Dokumenty".

Widok okna z wnioskami z zakładką: Dokumenty

Udostępnienie zbioru PZGIK

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Należy w nim podać wyjaśnienia i uwagi odnośnie dokumentów, które chcielibyśmy otrzymać.

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku

Po dodaniu pozycji do wniosku, przechodzimy do jego podsumowania, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

Widok okna nowego wniosku

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

Widok okna podsumowania wniosku

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

Widok okna podsumowania zamówienia

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Należy poczekać, aż status wniosku zmieni się na Wyceniony, a w dokumentach powinien znaleźć się dokument obliczenia opłaty.

Gdy status wniosku się zmieni można dokonać opłaty online za pomocą płatności elektronicznej.

Widok okna płatności elektronicznych

Sprawa została zakończona. Jeżeli Użytkownik podczas składania wniosku zaznaczył sposób udostępniania "skrzynka odbiorcza e-usługi (w portalu)", to przygotowane i opłacone dokumenty będą dostępne w oknie "Moje wnioski" w zakładce "Dokumenty".

Udostępnienie mapy ewidencyjnej

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Dla pozycji drukowanych należy określić zakres mapy, który odpowiada wielkości wybranej do druku kartki.

Widok okna wskazywania zakresu prostokątem

Odpowiedni fragment mapy można zlokalizować podając obręb i numer działki.

Widok menu głównego

Widok okna wyszukiwania działek

Po uzupełnieniu parametrów należy wybrać ikonę: Ikona zakresu z lupą.

Po wyłączeniu podglądu w prawym dolnym rogu ekranu wracamy do okna uszczegółowienia przedmiotu wniosku i wybieramy ikonę rysowania zakresu w formacie prostokątnym.

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku

Zakres można obrócić dostosowując go do układu działki.

Widok mapy i okna wskazywania zakresu prostokątem

W następnym kroku dodajemy pozycję do wniosku.

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku

Po dodaniu pozycji do wniosku, przechodzimy do jego podsumowania, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

Widok okna nowego wniosku

W oknie podsumowania wniosku wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

Widok okna podsumowania zamówienia

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Należy poczekać, aż status wniosku zmieni się na Wyceniony, a w dokumentach powinien znaleźć się dokument obliczenia opłaty.

Gdy status wniosku się zmieni można dokonać opłaty online za pomocą płatności elektronicznej.

Widok okna płatności elektronicznych

Dla dokumentów drukowanych, przy składaniu zamówienia można wybrać list lub odebrać dokument osobiście w starostwie. Tylko dokumenty w postaci elektronicznej można otrzymać za pomocą portalu.

Udostępnienie mapy zasadniczej

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Należy określić zakres mapy zasadniczej zaznaczając go na mapię lub wczytując plik WKT ze współrzędnymi.

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku

Wybierając wskazanie przez zakres na mapie Użytkownik lewym klawiszem myszy rysuje poligon na mapie. A by zakończyć rysowanie poligonu należy kliknąć na ostatni narysowany punkt ponownie i wybrać opcję "Zakończ". Następnie w prawym dolnym rogu należy wybrać opcję "Gotowe".

Widok fragmentu mapy

Obszar został dodany do przedmiotu wniosku, który należy zaakceptować klikając "Dodaj do wniosku".

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku, z pozycja na liście

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

Widok okna z nowym wnioskiem

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

Widok okna podsumowania wniosku

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

Widok okna podsumowania zamówienia

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dla niektórych spraw dokument obliczenia opłaty może zostać wygenerowany automatycznie, co umożliwi dokonanie płatności elektronicznej zaraz po założeniu sprawy. W innym przypadku dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany przez urzędnika podczas obsługi wniosku.

Widok okna: Moje wnioski z zakładką: Dokumenty

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

Widok okna płatności elektronicznych

Po opłaceniu wniosku, gdy dane zostaną przygotowane, sprawa zmieni status. Jeżeli Użytkownik podczas składania wniosku zaznaczył sposób udostępniania "skrzynka odbiorcza e-usługi (w portalu)", to przygotowane i opłacone dokumenty będą dostępne w oknie "Moje wnioski" w zakładce "Dokumenty".

Widok okna: Moje wnioski z zakładką: Dokumenty

Udostępnienie rejestrów kartotek skorowidzów z EGiB

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Należy określić zakres zamawianych danych i dodać je do wniosku.

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

Widok okna z nowym wnioskiem

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

Widok okna podsumowania wniosku

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

Widok okna podsumowania zamówienia

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Należy poczekać, aż status wniosku zmieni się na Wyceniony, a w dokumentach powinien znaleźć się dokument obliczenia opłaty.

Gdy status wniosku się zmieni, można dokonać opłaty online za pomocą płatności elektronicznej.

Widok okna płatności elektronicznych

Sprawa została zakończona. Jeżeli wybraliśmy wysyłkę pod wskazany adres, należy spodziewać się listu z zamówionymi dokumentami.

Usługa sieciowa WFS dla płatnych zbiorów danych

W oknie "Wybór przedmiotu wniosku" należy zaznaczyć marker, który pozostawi na liście wszystkie dostępne pozycje udostępniane usługą WFS.

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Dla wybranej pozycji należy określić zakres. Można go narysować lub wczytać z pliku WKT.

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku

Wybierając wskazanie przez zakres na mapie, Użytkownik lewym klawiszem myszy rysuje poligon na mapie. Aby zakończyć rysowanie poligonu, należy kliknąć ostatni narysowany punkt ponownie i wybrać opcję "Zakończ". Następnie w prawym dolnym rogu należy wybrać opcję "Gotowe".

Widok fragmentu mapy

Obszar został dodany do przedmiotu wniosku, który należy zaakceptować, klikając "Dodaj do wniosku".

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku z pozycją na liście

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

Widok okna nowego wniosku

Sposób udostępnienia materiałów wybrany jest automatycznie.

Widok okna podsumowania wniosku

Po uzupełnieniu informacji wybieramy przycisk "Przejdź dalej".

W następnym kroku określamy zakres uprawnień do przetwarzania materiałów.

Widok okna podsumowania zamówienia

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Dokument obliczenia opłaty zostanie wygenerowany automatycznie.

Widok okna: Moje wnioski z zakładką: Dokumenty

Wniosek można opłacić za pomocą płatności elektronicznej.

Widok okna płatności elektronicznych

Po opłaceniu wniosku sprawa zmieni status na zrealizowany. Adres usługi pobierania danych będzie podany w pliku Informacja, załączonym w zakładce Dokumenty.

Widok okna: Moje wnioski z zakładką: Dokumenty

Wypis lub wypis i wyrys

W oknie wyboru kategorii wybieramy odpowiednią pozycję.

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

Klikając dwa razy na określoną pozycję wywołujemy okno "Uszczegółowienie przedmiotu wniosku". Należy wyszukać działkę podając obręb i numer działki.

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku

Widok okna wyszukiwania działek

Po zastosowaniu filtrów wybrana działka pojawi się na liście w oknie uszczegółowienia. Do wniosku można dodać załącznik (np. pełnomocnictwo), ale należy pamiętać o załączeniu opłaty skarbowej, jeżeli jest wymagana (przycisk "Dodaj załącznik".

Po dodaniu pozycji do wniosku można zamówić wypis i wyrys.

Widok okna nowego wniosku

Widok okna wyboru przedmiotu wniosku

W oknie uszczegółowienia należy również wybrać odpowiednią działkę, podając jej obręb i numer.

Widok okna: Uszczegółowienie przedmiotu wniosku

Widok okna wyszukiwania działek

Po zastosowaniu filtra i wyszukaniu działki dodajemy ją do wniosku. Zbędną pozycję można zaznaczyć i usunąć ikoną minusa.

Widok okna nowego wniosku

Przechodzimy do podsumowania wniosku, gdzie uzupełniamy osobę do kontaktu.

Widok okna nowego wniosku

W oknie podsumowania podajemy uzasadnienie wniosku o wydanie wypisu z ewidencji.

Widok okna podsumowania wniosku

W oknie podsumowania wniosku określamy sposób udostępniania materiałów.

Widok okna podsumowania wniosku

Wybieramy opcję "Wyślij zamówienie" oraz "Przejdź dalej". Użytkownik zostanie przekierowany do strony z podpisem zaufanym.

Na podstawie wniosku zostanie założona sprawa. Należy poczekać, aż status wniosku zmieni się na Wyceniony, a w dokumentach powinien znaleźć się dokument obliczenia opłaty.

Gdy status wniosku się zmieni można dokonać opłaty online za pomocą płatności elektronicznej.

Widok okna płatności elektronicznych

Należy poczekać aż status wniosku zmieni się na Zrealizowany, a w dokumentach powinny znaleźć się odpowiednie pliki do pobrania.

Widok okna: Moje wnioski z zakładką: Dokumenty


Podgląd złożonych wniosków

Użytkownik może podejrzeć swoje wnioski za pomocą narzędzia "Moje wnioski" dostępnego z poziomu panelu po lewej stronie:

Widok opcji modułu portalu interesanta z zaznaczonym polem: Moje wnioski

Otworzy się okno, w którym Użytkownik zobaczy wszystkie swoje wnioski wraz z ich statusem:

Widok okna: Moje wnioski


Uiszczanie opłaty

  • Tradycyjny przelew

W oknie "Moje wnioski" w zakładce "Opłaty, faktury" Użytkownik może podejrzeć opłatę wystawioną do zamówienia. Jeśli opłacał zamówienie tradycyjnym przelewem internetowym, w tym miejscu może dodać potwierdzenie zapłaty za zamówienie:

Widok części okna ze złożonymi wnioskami wyświetlającej opłaty i faktury

  • Płatność internetowa online

W oknie "Moje wnioski" należy wybrać przycisk Ikona z napisem: Opłać online. Użytkownik zobaczy okno z wystawionymi opłatami. Wybrane opłaty należy zaznaczyć, a następnie wybrać opcję "Opłać":

Widok okna płatności elektronicznych

Po wybraniu przycisku Użytkownik zostanie przekierowany do systemu płatności, z którym zintegrowany jest Urząd. Sama płatność realizowana jest przez wybrany system zewnętrzny.


Pobranie opłaconych przedmiotów wniosku/odpowiedzi z Urzędu

Jeżeli Użytkownik podczas składania zamówienia zaznaczył sposób udostępniania "skrzynka odbiorcza e-usługi (w portalu)", to przygotowane i opłacone materiały będą dostępne w oknie "Moje wnioski" w zakładce "Dokumenty".

Widok części okna ze złożonymi wnioskami wyświetlającej dokumenty do pobrania

Użytkownik może je pobrać po uprzednim zaznaczeniu za pomocą przycisku Ikona ze strzałką w dół. Pliki zostaną zapisane na urządzeniu Użytkownika.