Przejdź do treści

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu Frequently Asked Questions). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach: na stronie głównej każdego WebEWIDa lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa.

Widok miejsca w którym znajduje się ikonka FAQ


PORTAL KOMORNIKA

Portal Komornika jest jednym z modułów aplikacji WebEWID. Pozwala komornikowi w prosty sposób sprawdzić czy konkretna osoba fizyczna bądź prawna widnieje w Rejestrze Ewidencji Gruntów i Budynków. Okno portalu oraz okno zamówień uruchamiamy z poziomu panelu w lewej części okna przeglądarki.

Widok okna opcji modułu portalu komornika


Portal Komornika

Aby wyszukać osobę fizyczną lub prawną w EGiB należy skorzystać z filtra wyszukiwania w lewej części okna. Portal daje możliwość wyszukania osoby fizycznej lub osoby prawnej. W celu wyszukania osoby fizycznej należy wpisać odpowiednio imię, nazwisko, nr PESEL lub inne dane możliwe do wpisania w poszczególnych polach.

Widok okna wyszukiwania osoby fizycznej portalu komornika

Analogicznie wyszukując osoby prawne należy wpisać: nazwę, REGON, NIP lub adres.

Widok okna wyszukiwania osoby prawnej portalu komornika

Przed realizacją wyszukiwania otrzymujemy komunikat, który wymaga od nas podania sygnatury sprawy komorniczej.

Widok okna podania sygnatury sprawy

Aby złożyć zamówienie na informację z bazy danych EGiB należy użyć przycisku Ikona wózka do składania zamówień, a następnie uzupełnić odpowiednio poniższy formularz i kliknąć "Podsumowanie wniosku":

Widok okna zamówienia informacji z bazy danych EGiB

Następnie należy wypełnić formularz "Podsumowania wniosku":

Widok okna z informacjami osoby zamawiającej

Po wysłaniu wniosku wyświetli się komunikat potwierdzający złożenie zamówienia z sygnaturą urzędową:

Widok okna z informacją o złożeniu zamówienia

Jeżeli szukana osoba fizyczna/prawna nie zostanie odnaleziona w bazie EiB to komornik może wygenerować raport o braku osoby w EGiB.

Widok okna z potwierdzeniem woli sporządzenia raportu o braku osoby w EGiB

Komornik dostaje również informacje na temat osób, które widnieją w bazie EGiB, ale nie posiadają żadnych nieruchomości i jeżeli chce, to może sporządzić odpowiedni raport.

Widok okna z potwierdzeniem woli sporządzenia raportu o braku nieruchomości znalezionej osoby w bazie


Historia Zamówień

Zamówienia na informacje z EGiB trafiają do okna: Moje wnioski. Okno jest podzielone na dwie części. Część górna zawiera listę złożonych wniosków. W części dolnej natomiast znajdują się 3 zakładki (Przedmioty wniosku, Opłaty/Faktury, Dokumenty wychodzące). Znajdziemy w nich informacje dotyczące zaznaczonego wniosku. Zakładka pierwsza i druga mają charakter informacyjny. Znajdują się w nich: wniosek o udostępnienie i określenie tego, co zostało zamówione. W trzeciej znajduje się numer opłaty, a w czwartej - dokumenty przygotowane przez Urząd w ramach zamówienia, które można pobrać po opłaceniu zamówienia (zaznaczamy dany dokument, a następnie klikamy przycisk Ikona strzałki w dół).

Widok okna z wylistowaną historią wniosków w zakładce dokumenty wychodzące

Ikona czerwonego znaku X - umożliwia anulowanie złożonego wniosku

Widok okna potwierdzającego anulowanie wniosku

Po zaakceptowaniu wniosek dostaje status "ANULOWANY".


Opłać materiały

Aby dokonać opłaty za materiały należy kliknąć przycisk Ikona z napisem: Opłać online. Wyświetla się okno zawierające listę wszystkich opłat.

Widok okna z płatnościami elektronicznymi do zapłaty

Zaznacz odpowiednią opłatę (gdy chcemy zaznaczyć kilka opłat jednocześnie trzymamy klawisz Ctrl i wybieramy pozycje), następnie kliknij "Opłać". Nastąpi przekierowanie na stronę dostawcy płatności , gdzie wybierzemy sposób płatności.

W przypadku, gdy transakcja z jakiegoś powodu nie zostanie zakończona opłata znajdzie się w zakładce "Trwające".

Widok okna z trwającymi opłatami elektronicznymi

Na tym etapie możemy anulować transakcję. Należy zaznaczyć konkretną transakcję, a następnie kliknąć "Anuluj transakcję". Pojawi się komunikat:

Widok okna z potwierdzeniem

Klikając "Tak" opłata wróci do zakładki "Do zapłaty".

Jeżeli chcemy ponownie opłacić dana opłatę wykonujemy jeszcze raz czynności związane z opłatą online. Po opłaceniu zamówienia materiały przygotowane przez Urząd można pobrać z zakładki "Dokumenty".


Aktywne wyszukiwanie - opcja dodatkowo płatna

Przy włączonym "Aktywnym wyszukiwaniu" mamy do dyspozycji dodatkową zakładkę:

Widok dodatkowej opcji aktywnego wyszukiwania w menu

Jeżeli szukana osoba fizyczna/prawna nie zostanie odnaleziona w bazie EGiB to komornik może zlecić aktywne wyszukiwanie.

Widok okna portalu komornika z potwierdzeniem

Po wybraniu "Tak" wyświetla się kolejne okno, w którym podajemy liczbę dni trwania "aktywnego wyszukiwania” i klikamy "Ok".

Widok okna z informacją

Następnie w oknie "Aktywne wyszukiwanie" widoczna jest nasza sprawa wraz z terminem ważności aktywnego wyszukiwania.

Widok okna aktywnego wyszukiwania

Jeżeli w okresie ważności aktywnego zapytania zostaną wprowadzone zmiany do bazy EGiB dotyczące osoby fizycznej/prawnej, to komornik zostanie powiadomiony o tym fakcie w wiadomości mailowej, a w oknie "Aktywne wyszukiwanie" konkretny wiersz zostanie podświetlony na kolor zielony (zgodnie z legendą – znaleziono). Wtedy komornik może ponownie wyszukać wprowadzoną osobę i złożyć wniosek o udostępnienie dokumentów.