Przejdź do treści

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu Frequently Asked Questions). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach:

na stronie głównej każdego WebEWIDa:

img.png

lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa:

img.png


PORTAL KOMORNIKA

Film instruktażowy do składania wniosków przez Portal Komornika:

Portal Komornika jest jednym z modułów aplikacji WebEWID. Pozwala komornikowi w prosty sposób sprawdzić czy konkretna osoba fizyczna bądź prawna widnieje w Rejestrze Ewidencji Gruntów i Budynków. Okno portalu oraz okno zamówień uruchamiamy z poziomu panelu w lewej części okna przeglądarki.

img.png


Portal Komornika

Aby wyszukać osobę fizyczną lub prawną w Ewidencji należy skorzystać z filtra wyszukiwania w lewej części okna. Należy wpisać np. imię, nazwisko oraz nr PESEL. Jeżeli taka osoba nie pojawi się na liście to można spróbować samo imię i nazwisko/nazwa lub sam nr PESEL/NIP. Analogicznie dla osób prawnych.

img.png

Przed realizacją wyszukiwania otrzymujemy komunikat, który wymaga od nas podania sygnatury sprawy.

img.png

Aby złożyć zamówienie na informację z bazy danych EGiB należy użyć przycisku img.png, a następnie uzupełnić odpowiednio poniższy formularz i kliknąć "Podsumowanie wniosku":

img.png

Następnie należy wypełnić formularz "Podsumowania wniosku":

img.png

Otrzymamy komunikat potwierdzający złożenie zamówienia:

img.png

Jeżeli osoba nie istnieje to komornik może wygenerować raport o tym, iż nie znalazł tej osoby w Ewidencji.

img.png

Komornik dostaje również informacje na temat osób, które widnieją w Ewidencji, ale nie posiadają żadnych nieruchomości:

img.png


Historia Zamówień

Zamówienia na informacje z EGiB trafiają do okna: Moje wnioski. Okno jest podzielone na dwie części. Część górna zawiera listę złożonych wniosków. W części dolnej natomiast znajdują się 3 zakładki (Przedmioty wniosku, Opłaty/Faktury, Dokumenty wychodzące). Znajdziemy w nich informacje dotyczące zaznaczonego wniosku. Zakładka pierwsza i druga mają charakter informacyjny, w trzeciej natomiast znajdują się dokumenty przekazane dla komornika, które może pobrać po opłaceniu zamówienia (zaznaczamy dany dokument, a następnie klikamy przycisk img.png).

img.png

img.png - umożliwia anulowanie złożonego wniosku

img.png

Po zaakceptowaniu nasz wniosek dostaje status "ANULOWANY".


Opłać materiały

Aby dokonać opłaty za materiały należy kliknąć przycisk img.png. Wyświetla się okno zawierające listę wszystkich opłat.

img.png

Zaznacz rachunek/rachunki (gdy chcemy zaznaczyć kilka rachunków jednocześnie trzymamy klawisz Ctrl i wybieramy pozycje), następnie kliknij "Opłać". Nastąpi przekierowanie na stronę, gdzie wybierzemy sposób płatności.

W przypadku, gdy transakcja z jakiegoś powodu nie zostanie zakończona opłata znajdzie się w zakładce "Trwające".

img.png

Aby ją zrealizować należy ją zaznaczyć, a następnie kliknąć "Anuluj transakcję" (wówczas opłata wróci do zakładki "Do zapłaty") i wykonać powyższe czynności ponownie.

Po opłaceniu zamówienia użytkownik może pobrać zamówione materiały, które znajdują się w zakładce "Dokumenty".