W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu Frequently Asked Questions). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach:
na stronie głównej każdego WebEWIDa:
lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa:
PORTAL KOMORNIKA
Film instruktażowy do składania wniosków przez Portal Komornika:
Portal Komornika jest jednym z modułów aplikacji WebEWID. Pozwala komornikowi w prosty sposób sprawdzić czy konkretna osoba fizyczna bądź prawna widnieje w Rejestrze Ewidencji Gruntów i Budynków. Okno portalu oraz okno zamówień uruchamiamy z poziomu panelu w lewej części okna przeglądarki.
Portal Komornika
Aby wyszukać osobę fizyczną lub prawną w Ewidencji należy skorzystać z filtra wyszukiwania w lewej części okna. Należy wpisać np. imię, nazwisko oraz nr PESEL. Jeżeli taka osoba nie pojawi się na liście to można spróbować samo imię i nazwisko/nazwa lub sam nr PESEL/NIP. Analogicznie dla osób prawnych.
Przed realizacją wyszukiwania otrzymujemy komunikat, który wymaga od nas podania sygnatury sprawy.
Aby złożyć zamówienie na informację z bazy danych EGiB należy użyć przycisku , a następnie uzupełnić odpowiednio poniższy formularz i kliknąć "Podsumowanie wniosku":
Następnie należy wypełnić formularz "Podsumowania wniosku":
Otrzymamy komunikat potwierdzający złożenie zamówienia:
Jeżeli osoba nie istnieje to komornik może wygenerować raport o tym, iż nie znalazł tej osoby w Ewidencji.
Komornik dostaje również informacje na temat osób, które widnieją w Ewidencji, ale nie posiadają żadnych nieruchomości:
Historia Zamówień
Zamówienia na informacje z EGiB trafiają do okna: Moje wnioski. Okno jest podzielone na dwie części. Część górna zawiera listę złożonych wniosków. W części dolnej natomiast znajdują się 3 zakładki (Przedmioty wniosku, Opłaty/Faktury, Dokumenty wychodzące). Znajdziemy w nich informacje dotyczące zaznaczonego wniosku. Zakładka pierwsza i druga mają charakter informacyjny, w trzeciej natomiast znajdują się dokumenty przekazane dla komornika, które może pobrać po opłaceniu zamówienia (zaznaczamy dany dokument, a następnie klikamy przycisk ).
- umożliwia anulowanie złożonego wniosku
Po zaakceptowaniu nasz wniosek dostaje status "ANULOWANY".
Opłać materiały
Aby dokonać opłaty za materiały należy kliknąć przycisk . Wyświetla się okno zawierające listę wszystkich opłat.
Zaznacz rachunek/rachunki (gdy chcemy zaznaczyć kilka rachunków jednocześnie trzymamy klawisz Ctrl i wybieramy pozycje), następnie kliknij "Opłać". Nastąpi przekierowanie na stronę, gdzie wybierzemy sposób płatności.
W przypadku, gdy transakcja z jakiegoś powodu nie zostanie zakończona opłata znajdzie się w zakładce "Trwające".
Aby ją zrealizować należy ją zaznaczyć, a następnie kliknąć "Anuluj transakcję" (wówczas opłata wróci do zakładki "Do zapłaty") i wykonać powyższe czynności ponownie.
Po opłaceniu zamówienia użytkownik może pobrać zamówione materiały, które znajdują się w zakładce "Dokumenty".