Przejdź do treści

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu Frequently Asked Questions). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach:

na stronie głównej każdego WebEWIDa:

img.png

lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa:

img.png


PORTAL PRZP

Ta e-usługa przeznaczona jest tylko dla podmiotów realizujących zadania publiczne na podstawie art. 12 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1, art. 15 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infraktrusturze informacji przestrzennej. Pozwala na złożenie wniosku o udostępnienie w postaci elektronicznej zbiorów danych zgodnie z art. 40a ust. 2 pkt 4a i b PGiK. Do usługi należy zalogować się przez Profil Zaufany:

img.png


Portal PRZP

Po zalogowaniu do Portalu, Użytkownik zostaje przekierowany do strony służącej do składania wniosku do realizacji zadania publicznego.

Istnieje możliwość przełączenia się między trzema Panelami: Panel składania wniosków, Lista złożonych wniosków oraz Mapa.

img.png


Składanie wniosku

Aby złożyć wniosek należy wypełnić formularz ze strony startowej modułu:

  • Cel przetwarzania materiałów - w tym punkcie Użytkownik wskazuje podstawę prawną na mocy której realizuje zadanie publiczne:

img.png

  • Okres - tu Użytkownik wskazuje okres czasu w jakim ma być udostępniony wgląd

  • Rejestr - tu Użytkownik wskazuje zbiór danych do którego wnioskuje o wgląd

img.png

  • Wybierz rodzaj zakresu - tu Użytkownik może wskazać obszar dla którego wnioskuje o wgląd. Można użyć panelu wyszukiwania po atrybutach lub wskazać zakres z mapy:

img.png

  • Osoba wyznaczona do kontaktów ze strony wnioskodawcy - w tym polu Użytkownik wskazuje dane osoby wskazanej przez Podmiot do kontaktów w sprawie realizacji Wniosku. Można pobrać dane petenta logującego się za pomocą Profilu Zaufanego lub wpisać dane samodzielnie do formularza:

img.png

  • Wybierz rodzaj pełnomocnictwa - tu Użytkownik może wskazać Mocodawcę (np. instytucję, w której jest zatrudniony, a dla której wnioskuje o dostęp):

img_15.png

W przypadku pełnomocnictwa pisemnego, należy załączyć podpisany elektronicznie dokument z treścią pełnomocnictwa dla zalogowanego wnioskodawcy. W przypadku pełnomocnictwa ustawowego, dokument nie jest obowiązkowy.

Po wypełnieniu wszystkich wymaganych pól użytkownik może wysłać wniosek za pomocą przycisku img.png lub podglądnąć jak wniosek będzie wyglądał img.png.


Lista Spraw

Użytkownik może podejrzeć swoje sprawy z poziomu górnego panelu za pomocą przycisku "Lista spraw": img.png.

W otwartym oknie pojawi się tabela ze wszystkimi sprawami powiązanymi z kontem Użytkownika, można je dowolnie wyświetlić za pomocą filtrów:

img.png

Po zakończeniu prac należy się wylogować klikając w swój login w prawym górnym rogu aplikacji:

img.png